Jakten på att bli singel!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Davva89 skrev:
Mikael316 skrev:
Davva89 skrev:Var igår på rangen å tränade. Har införskaffat 2 nya (läs begagnade) klubbor callaway xhot PRO j3-j4. Var lite orolig för att dom skulle vara svåra men märkte inte det direkt. Det sitter på projektx skaft 5.5. körde direkt från matta då jag alltid tänker att lär jag mig slå från matta då är det lättare från peg vid utslag. Dessa är tänkta att användas som utslagsklubbor i första hand. Med j3 så låg jag emellanåt runt 175m uppskatta jag det till. Med driver så ligger jag allt från 160-200m detta beror på min sving men har inte listat ut vad jag gör för skillnad vid 160 slagen å 200 slagen.
Kommer posta upp en bild senare i helgen på min kompletta utrustning för den som är intresserad :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Vet inte hur det ser ut med järn 3 när den går 175 men ett tips är att försöka få reda på carryn. Alltså utan rull. Mycket lättare när du ska ta beslut på tee om att försöka slå över något eller om det är skit kort om green och så.
Jag räknar dock bara från nerslag då rangen är som en liten åker så ser man inte vart bollen tar vägen när den slår ner mellan 150-180m då det är en liten svacka där.

Men något jag funderat på är att gå någonstans där man kan slå för att få reda på längderna. Rangen jag slår på så är det som jag skrev svårt att se exakt vart bollen går ner utan man får chansa lite med ögonmåttet. Har funderat på dormys i Örebro men antar att det kostar skjortan att slå där.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Jo. Sen finns det ju många pros med trackman eller liknande. Där brukar det ju gå. På min hemmaklubb har de ett paket för att mäta upp slaglängd

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Mikael316 skrev:
Davva89 skrev:
Mikael316 skrev: Vet inte hur det ser ut med järn 3 när den går 175 men ett tips är att försöka få reda på carryn. Alltså utan rull. Mycket lättare när du ska ta beslut på tee om att försöka slå över något eller om det är skit kort om green och så.
Jag räknar dock bara från nerslag då rangen är som en liten åker så ser man inte vart bollen tar vägen när den slår ner mellan 150-180m då det är en liten svacka där.

Men något jag funderat på är att gå någonstans där man kan slå för att få reda på längderna. Rangen jag slår på så är det som jag skrev svårt att se exakt vart bollen går ner utan man får chansa lite med ögonmåttet. Har funderat på dormys i Örebro men antar att det kostar skjortan att slå där.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Jo. Sen finns det ju många pros med trackman eller liknande. Där brukar det ju gå. På min hemmaklubb har de ett paket för att mäta upp slaglängd

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Tyvärr så har ju inte min klubb det, men får väl försöka hitta något runt om värmland/Örebro som har så man kan få prova :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Sitter å laddar för KM! Är anmäld i HCP klassen då jag vet att jag inte har något att göra i själva KM. Får se hur det går idag, har en liten lätt nervösitet i kröppen å uppvärmningen kändes okej. Så får se vart detta slutar :)BildBild

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Davva89 skrev:Sitter å laddar för KM! Är anmäld i HCP klassen då jag vet att jag inte har något att göra i själva KM. Får se hur det går idag, har en liten lätt nervösitet i kröppen å uppvärmningen kändes okej. Så får se vart detta slutar :)BildBild

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Spelar ingen roll. Man anmäler sig i riktiga klassen alltid!! Årets höjdpunkt!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Då man efter cross country tävlingen på hemmabanan drog på sig slämmkörtel inflammation som satt i ca 1,5 månad i baksida knät å därav ingen tävling så börja man ladda upp för att börja spela igen men då lyckas man vricka foten så illa att jag blivit sjukskriven från jobbet (plåtslagare) och måste börja med rehab för att bygga upp styrka runt fötterna igen. Så nu får det bli rengöring av klubborna samt ställa undan dom och satsa på nästa hobby som är lite lugnare ;)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Davva89 skrev:Då man efter cross country tävlingen på hemmabanan drog på sig slämmkörtel inflammation som satt i ca 1,5 månad i baksida knät å därav ingen tävling så börja man ladda upp för att börja spela igen men då lyckas man vricka foten så illa att jag blivit sjukskriven från jobbet (plåtslagare) och måste börja med rehab för att bygga upp styrka runt fötterna igen. Så nu får det bli rengöring av klubborna samt ställa undan dom och satsa på nästa hobby som är lite lugnare ;)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Men det blir väl nya tag nästa säsong?
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Oj, ber om ursäkt att jag inte svarat :( Jo då den är i full gång :)
JohanAdministratör skrev:
Davva89 skrev:Då man efter cross country tävlingen på hemmabanan drog på sig slämmkörtel inflammation som satt i ca 1,5 månad i baksida knät å därav ingen tävling så börja man ladda upp för att börja spela igen men då lyckas man vricka foten så illa att jag blivit sjukskriven från jobbet (plåtslagare) och måste börja med rehab för att bygga upp styrka runt fötterna igen. Så nu får det bli rengöring av klubborna samt ställa undan dom och satsa på nästa hobby som är lite lugnare ;)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Men det blir väl nya tag nästa säsong?
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Då säsongen har börjat på allvar nu så tänkte jag uppdatera lite :) har spelat ca 5 18-håls rundor och 10 9-håls. Har lyckats sänka mig ner till 26,5 och en bidragen stor del är min nya putter som ger en skönare känsla på green :) har även skaffat en 56° som har fått arbeta dig upp till en lätt favorit runt green :) håller på och försöker bota min slice jag får med drivers men verkar vara svårt att få det att fungera. Ska prova ett annat skaft för att se om det gör skillnad. Längden finns där men förlorar tyvärr mycket pga slicen. Ett exempel är gårdagen där jag får en fin träff bollen är på mot svackan och man ser att den skulle orkat över men pga slicen som kommer så ligger jag istället precis bakom ett träd och måste spela mig bakåt :( men bara träna vidare så kommer det nog :)Bild

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Trevligt med uppdateringar! Fortsätt så.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Har du enbart problem med slice med drivern eller finns den skruven med järnen också ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar