Ekerum Långe Jan

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Spelade Långe Jan för en tid sedan!
Nja vete f*n. Lite för tight och otydligt, ser också ovårdat ut, alldeles för mycket av waste land. Placerade på onödiga ställen. På några platser hade det varit OK, men inte i den volymen som det nu är gjort. Greenerna var i fin kvalitet. Synd att man sabbat i övrigt en fin bana. Kommer inte tillbaka inom överskådlig framtid.

Betyget blir en svag 2:a i en femgradig skala.
Gretzky43
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 sep 2017, 09:09

Ska lira en tävling där om ett par veckor, den spelas från gul tee vilket inte är så långt. Är det svårt från tee att träffa fw, bör man ge sig själv ett längre inspel och vara säker på fw träff?
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Nu beror ju hur rak du är och långt du slår? Jag hamnade i wasteland i 5 av 14 utslag (par 4 och par 5), samt några gånger till vid andra slag och inspel. Nästan alla gånger handlade om att jag inte kunde bedöma längd på carry eller run out, då man inte kan med exvis kikare mäta mot en platt yta. Troligen lär man sig när man spelat banan några gånger. För mig var det frusterande.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag älskar den. Spelat 8 varv där tror jag de senaste två åren.

Jag tycker waste-arean är SÅ cool och utmanande. Nästan alla hål är ju risk/reward. Antingen prickskjuta FW eller bomba drivern och ta läget som kommer


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gretzky43
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 sep 2017, 09:09

Nu har man lirat Långe Jan och slutade på en 5e plats på +1. Tappade 4-5 slag i wastearean som egentligen inte vår svår i sig.utan jag är helt.enkelt för dålig. Sen blev det max j4 från tee, det kändes som sneda drives var att undvika. Men banan gillar jag skarpt, hoppas att Svensktgolfforum Open går där nästa år, jag påminde om årets tävling för en.tid sedan men inte sett något om den.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Att man bor och äter bra på Ekerum tvivlar jag inte på. Men är det någon som vet hur det är att lira på Ekerum så sent på säsongen som i oktober? Är det ett bra ställe att förlägga säsongsavslutningen på?
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev:Att man bor och äter bra på Ekerum tvivlar jag inte på. Men är det någon som vet hur det är att lira på Ekerum så sent på säsongen som i oktober? Är det ett bra ställe att förlägga säsongsavslutningen på?
Klimatet där är ju bra så skulle tro att det är bra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

JohanAdministratör skrev: 09 sep 2020, 21:12
hericson skrev:Att man bor och äter bra på Ekerum tvivlar jag inte på. Men är det någon som vet hur det är att lira på Ekerum så sent på säsongen som i oktober? Är det ett bra ställe att förlägga säsongsavslutningen på?
Klimatet där är ju bra så skulle tro att det är bra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Vår tänkta vistelse där krockade med en inbokad tävling hela helgen så vi får åka någon annanstans.
/ HE
Skriv svar