Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Jag tyckte jag läste att det var leveransen av prefab som var problemet med klubbhuset. Alltså, Golfstar har beställt men inte fått något levererat.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Erikxson skrev:Jag tyckte jag läste att det var leveransen av prefab som var problemet med klubbhuset. Alltså, Golfstar har beställt men inte fått något levererat.
Det stämmer att det pratats om likviditetsproblem för prefab, men samtidigt har jag förstått det som att Golfstar har bromsat klubbhuset pga kostnader. Det var ju först planerat att ställa på en helt annan plats och se annorlunda ut men bygglovet drog ut på tiden pga överklagande och sen var det nytt år och man kunde inte köra på den planen.
Efter det blev det sagt att klubbhuset skall ställas på den gamla platsen men att dom tycker att dom två barackerna som står uppställda kanske är fullt okej för verksamheten........
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sprang ut en riktigt snabb runda efter jobbet för att få några hål i kroppen och testa nya putter inför tävling på söndag. 2h 30min är lagom för en 18-hålare BildBild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

stevvee skrev:
Rasmus Mildek skrev:
9 hål på Bodaholm imorse. Bra start men sen tabbade jag mig ordentligt från tee. Bild
Hur var banan ?
Banan är i bra skick. Vissa greener är lite fläckiga men inget som påverkar på något sätt. Bara estetiskt.

De har km i helgen så den är helt klar spelvärld nu under hösten. Börjar nog bli min favorit bland golfstar banorna.

Har inte spelat där på några veckor och skall ställa upp på KM nu till helgen så låter lovande då!
Banan är verkligen kanonbra trots att den kan uppfattas lite enkel.

Hoppas verkligen golfstar kan få tummen ur och ordna klubbhus så det kan ge lite bättre känsla !
Lycka till! Ett klubbhus vore verkligen ett lyft för klubben. Men samtidigt så kanske den hålls i så pass bra skick eftersom kostnaden då läggs på banan istället för klubbhuset. Bästa vore ju om båda var i topptrim.
Tack...
Nu vet jag inte exakt kostnad men tror man betalar en del för dom två barackerna som står där, sen borde (jag säger borde) det finnas försäkringspengar från branden men man kanske inte hade klubbhuset försäkrat.
Lasse som driftar banan gör ett fantastiskt arbete, Vore verkligen roligt om fler kunde förstå vilken guldklimp det är samtidigt som det är skönt att fler inte fattar så man får tider där :D
Lite bättre range och sen wedge område och jag behöver inte åka någon annanstans :!:
Nu förutsätter du att det som brann upp hade något värde :). Det blev nog inte många kronor för den wellpappen.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Stoft
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 jun 2017, 20:41
Ort: Östersund
Kontakt:

84 slag och 36 pinnar direkt efter jobbet utan mat sen klockan 9 och ingen uppvärmning. Räddade scoren med två birdies som var riktigt sköna, har svårt att peta i dom men förhoppningsvis har det släppt nu :lol:
Finns mycket att hämta vilket känns bra, treputtade nämligen sista två hålen och på 16 försökte jag mig på en mysfade som startade lite väl långt ut till höger och landade i ett vattenhinder.
scc.jpg
scc.jpg (58.88 KiB) Visad 7322 gånger
Mizuno MP-64
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Knallade en 9a innan helgens seriespel för H30..

6/7 FW
8/9 greenträffar
17 puttar..

36 slag.. finns lite slag att ta på greeen!

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Lyckades sänka 3 st 2m puttar för att inte 4putta idag! Fundera på den ett tag...Bild
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

KM i helgen. Två synnerligen mediokra rundor resulterade i en andraplats i vår lilla klubb i år, igen. Nåja, ny chans om ett år antar jag.

En och annan trevlig forumist fick man tvåla till, det är mumma för själen i alla fall... Rematch nån gång?

Nu är det färdigspelat för september. Hoppas på en varm oktober.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Enannantanke skrev:KM i helgen. Två synnerligen mediokra rundor resulterade i en andraplats i vår lilla klubb i år, igen. Nåja, ny chans om ett år antar jag.

En och annan trevlig forumist fick man tvåla till, det är mumma för själen i alla fall... Rematch nån gång?

Nu är det färdigspelat för september. Hoppas på en varm oktober.
Somliga gick bättre än andra :? bra kämpat!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Enannantanke skrev:
9 hål på Bodaholm imorse.
Hur var banan ?
Banan är i bra skick. Vissa greener är lite fläckiga men inget som påverkar på något sätt. Bara estetiskt.

De har km i helgen så den är helt klar spelvärld nu under hösten. Börjar nog bli min favorit bland golfstar banorna.

Har inte spelat där på några veckor och skall ställa upp på KM nu till helgen så låter lovande då!
Banan är verkligen kanonbra trots att den kan uppfattas lite enkel.

Hoppas verkligen golfstar kan få tummen ur och ordna klubbhus så det kan ge lite bättre känsla !
Lycka till! Ett klubbhus vore verkligen ett lyft för klubben. Men samtidigt så kanske den hålls i så pass bra skick eftersom kostnaden då läggs på banan istället för klubbhuset. Bästa vore ju om båda var i topptrim.

Tack...
Nu vet jag inte exakt kostnad men tror man betalar en del för dom två barackerna som står där, sen borde (jag säger borde) det finnas försäkringspengar från branden men man kanske inte hade klubbhuset försäkrat.
Lasse som driftar banan gör ett fantastiskt arbete, Vore verkligen roligt om fler kunde förstå vilken guldklimp det är samtidigt som det är skönt att fler inte fattar så man får tider där :D
Lite bättre range och sen wedge område och jag behöver inte åka någon annanstans :!:

Nu förutsätter du att det som brann upp hade något värde :). Det blev nog inte många kronor för den wellpappen.
Jo förvisso men något måste det vara värt, baracker kostar också :roll:
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar