Hös och vinterträning

Här snackar vi träning och övningar...
Dennon
Inlägg: 53
Blev medlem: 17 aug 2014, 11:38

Hejsan golfisar!
Jag har nu bestämt mig för att träna en gång i veckan from nu och fram till våren. På rangen och övningsområdet. Skulle behöva lite tips på vad jag skall träna....Så att det inte bara blir samma tugg hela tiden. .

Må så gott!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Dennon skrev:Hejsan golfisar!
Jag har nu bestämt mig för att träna en gång i veckan from nu och fram till våren. På rangen och övningsområdet. Skulle behöva lite tips på vad jag skall träna....Så att det inte bara blir samma tugg hela tiden. .

Må så gott!
Försöka att träna anpassning. Jag tillbringade en vinter förut med att slå plastbollar från sängen när jag stod på golvet. Nej men för att försöka vara seriös. Slå konstiga slag lite här och där ifrån.

Träna bollstart med puttningen, träna längdkänsla också om du har möjlighet. Dock känns det lite sådär att träna längdkänsla på 2-3 meter.

Min träning kommer vara typ så i vinter. Sen tänkte jag försöka träna bollstart med fullslagen och förhoppningsvis komma in och slå trackman någon gång i månaden eller så.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
BenkeK
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 sep 2017, 22:29

Blanda gärna också in lite styrketräning i ditt träningsschema. Det kommer gynna ditt golfande på en rad olika sätt.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kul! Jag själv har planerat en hel del gym-pass men kommer också hålla ögon och öron öppna i den här tråden för golf-inspo-träning!
Skriv svar