Jespers Golfdagbok

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
JBryngelsson
Inlägg: 2
Blev medlem: 29 maj 2017, 21:04

Hej!

Testar igen eftersom jag hade blivit utloggad medan jag skrev första gången.... :(

Bakgrund;
Jesper heter jag och är 24 år och bor på Hönö i Göteborgs norra skärgård. Golfen började när jag var ca fem år och hade fått en kapad Ben Hogan Apex från 80/90-talet av Morfar som jag kunde ha och slå med på Mormor och Morfars gräsmatta och sedan var det lite sommarlov hos dem samt på Torslanda GK. Sedan var det lite till och från med golfen främst vid 15-18 år, då man tyckte att moppe, tjejer och supa var roligare :)

2014 fick jag tummen ur och tog grönt kort och spelade ner mig till hcp36 på två rundor. Sen har det vart lite mer till och från, men förra året bestämde jag mig att ta tag i det igen genom att uppdatera bagen helt då jag hade i princip ärvt allt i bagen. Hade som mål att komma ner till hcp20 i år. Det började bra med mycket på rangen (World of golf CC, även min hemmaklubb), hälsade på Mormor och Morfar i Spanien i vecka med bara golf i April. Sen har det vart jobb byte och lite andra saker som har vart till hinder så just nu ligger jag på hcp29. Gissningsvis så har det blivit ca 1500st bollar på rangen under semestern. :)

Mål;
( ) Under 20 i hcp
( ) Bli mer "jämn" i spelet
(X) Max två puttar per hål. Avklarat 15/10
(/) Öva upp närspelet
(/) Allmänt förbättra bollträff och sänka tempot på uppåt svingen

Så idag blev det en hink med 80st bollar på rangen med fokus på bollträff samt lite inspel, puttning och test utav Pro V1 och Pro V1x! :)

Sen tycker jag att det blir lite trevligare med en del bilder också!

Bild
Fick stå inne på morgonen för det var lite för kallt för att stå ute, vilket jag har börjat göra för att får mer verkliga förhållanden (slår på gräs).

Bild
Tre stycken träffar helt okej, var dock lite snål med torrschampo väldigt bra att ha för att se bollträffar tydligare.

Bild
Sen var det lite inspel och puttning med Pro V1 och ProV1x för att se om det blev någon skillnad mot min nuvarande boll (NXT Tour S).

Bild
Puttar ifrån ca 10m, kändes lite för bra för att vara sant att det var så nära. :)

Bild


Sen en annan saker som jag tycker är väldigt roligt är "What´s in the bag", så här kommer min setup och så får ni se om ni finner en röd tråd ;)

Bild
Titleist 917 D2 12 grader just nu skall förhoppningsvis ner i loft med ett Fuijkura Speeder Pro Tour Spec 74 x-stiff skaft samt Golfpride Tour velvet grepp. Vet att det är en udda fågel med loft och skaft men den har vart uppe på hiskliga 13,5 grader. Anledningen är att jag hade ett starkt grepp samt att händerna var långt framför klubbhuvudet vid tillslag så att jag kunde ha allt från 0,5-8 grader i dynamisk loft vid tillslag. rekordet ligger på 263m med 242m carry och 14,3 grade i launch angle, snittar 200-220m i carry.

Bild
Bild
Titleist 917 F2 ställd på 15 grader med ett Fujikura Speeder Pro Tour Spec 84 Stiff. (Blev fel vid beställningen skulle haft ett vanligt Tour velvet, men det funkar bra ändå). :)

Bild
Titleist 816 H1 21 grader med ett Aldila Rouge Black 85 stiff skaft samt Golfpride Tour velvet skaft.

Bild
Bild
Titleist 716 AP1 5-Pw +2 grader upright med ett KBS Tour stiff skaft samt Golfpride Whiteout Red midsize skaft. Detta var det första klubborna i min Titleist-mani. Tror nog att det är en den som känner som mig som jag gjorde under Customfittingen när han plockade fram dessa klubbor "jag är inte tillräckligt bra för att spela med Titleist". Skitsnack sa han, sen blev det som det blev :)
(Står även "Custom fitted för J Bryngelsson KBS Tour Stiff" på skaftet, en lite fin detalj ifrån Titleist.

Bild
Titleist SM4or 50,56 och 60 grader, köpta begagnade men det funkar bra!

Bild
Bild
Ping Anser4 med ett SuperStroke Pistol GT 2.0 50g Conuterweight.

Bild
Titleist Tour stand bag, bollen är en Titleist NXT Tour S och handsken är en ja, ni gissade rätt en Titleist PermaSoft :lol:

Detta blev en lite kortare version utav originalet som försvann i cyber-rymden, men nu efter ca 2,5 timmar så hoppas jag att det skall gå!


Väl mött! :)
Senast redigerad av JBryngelsson den 15 okt 2017, 18:25, redigerad totalt 1 gånger.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen hit! Kul att ha dig här!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Trevligt med alla bilder!
Välkommen hit!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Hej Jesper och välkommen hit till golfarnas vinterparadis !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
JBryngelsson
Inlägg: 2
Blev medlem: 29 maj 2017, 21:04

Hej hallå!

Den här helgen har det vart en del golf, lördagen tillbringades på rangen och sedan inspel ifrån 25m. Känner att jag har tappat inspelet lite, har allt mer börja känna mig osäker på klubbval och sving vilket är lite tråkigt. Men det gick bra med inspelet ifrån 25m, men när jag skulle backa upp till ca 35m så var det en annan som hade tagit sig friheten och öva inspel på samma green. Då blev man lite trött och åkte hem igen, hade dock vart där lite över två timmar.

Och idag var jag och spelade lite spontant på Chalmers GK med 07.20 som starttid med en ifrån en golfgrupp på Facebook. De tre första hålen var lite jobbiga på grund utav att det var fortfarande mörkt ute och att det var en ny bana för mig. Gick sådär de första nio hålen, men det gick lite bättre det sista nio. Dock så var banans kondition inte den bästa, mycket vatten, pluggade bollar och lite som att gå i sumpmark hehe.

Bild
Gick upp runt 05.00 sen var det ca en timmes bilfärd till banan :)

Bild
Den som har första starttid vinner!

Bild
Banan var fin i övrigt, men fattar inte varför uppladdningssidan ska jävlas med att rotera bilderna :x

Bild
Ber redan om ursäkt för kommande nackskott osv, bollen låg bra men det var ju någon som hade planterat ett träd i vägen...

Bild
Så här såg kunde det se ut på fairway

Bild
Hål 18 med spel mot klubbhuset

Märkte när jag spelade att slagen gick nästan spikrakt, men siktet var det som ställde till det.....dock så såg jag på Maxs klipp om att sikta bättre och några klipp om inspel som jag får ta med mig till nästa gång istället! :D

Sen får jag tacka för de kommentarer jag har fått också! :)

Tror nog att det lär bli uppdateringar på söndagar som idag, då man jag summera veckan/helgen.

Väl mött
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Väldigt kul med bilderna i dagboken, det tillför!
Skriv svar