Rengöring av klubborna. Hur tänker de?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Davva89 skrev:
Sandstream skrev:
Davva89 skrev:Mina bröder brukar stoppa klubborna under kranen. Dra några varv med borsten å sen är dom nöjda typ. Jag tar 2 hinkar en med en skvätt såpa å en med rent vatten. Stoppar ner en klubba å låter ligga i ca 30sec å tar sen upp den å kör med borste å sen svamp för att sedan doppa den i vattnet å torka av med handduk. Sen när alla klubbor blivit torra så kan jag ibland ta autosol på för att få uppglansen i klubborna å torkar noggrant av skårorna då man inte vill att det ska bli några konstigheter. På banan torkar jag av med handduk för att sedan borsta om det behövs å torkar med handduk igen. Sen är det ordning i bagen så att inget kan bli fel där i. Samma sak på jobbet lånar någon något å inte stoppar det i rätt fack så bryter helvetet loss :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Haha! Det var kanske att ta det lite väl långt men hellre det än skitiga klubbor :D
Gör allt för att bara kunna skylla på mig sj när något går fel Bild

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Är du hyfsat ny låter det som mig i början. Det lossnar! :) efter ett tag står man där på banan och taar upp en klubba och tänker hur fan den kan se ut så där...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Mikael316 skrev:
Davva89 skrev:
Sandstream skrev:Haha! Det var kanske att ta det lite väl långt men hellre det än skitiga klubbor :D
Gör allt för att bara kunna skylla på mig sj när något går fel Bild

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Är du hyfsat ny låter det som mig i början. Det lossnar! :) efter ett tag står man där på banan och taar upp en klubba och tänker hur fan den kan se ut så där...
Är bara väldigt pedant med vissa grejer ;) men sen kan det gå ett tag mellan "stor städningen" brukar bara göra den när det är tävling eller att det gått ett tag å varit mycket spel :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Mikael316 skrev:efter ett tag står man där på banan och taar upp en klubba och tänker hur fan den kan se ut så där...
Ehh, nää... ;)
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

långryggen skrev:
Mikael316 skrev:efter ett tag står man där på banan och taar upp en klubba och tänker hur fan den kan se ut så där...
Ehh, nää... ;)
Händer ju fåtalet gånger då det kostar halva vattenflaskan och en jävla massa tid att stå och gnugga innan slaget.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
ecksbocks
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 aug 2017, 08:13

Förutom en trasa, vad rår på lera i skårorna när man är ute på banan och inte har tid att ta upp tandborsten. Eller försvinner leran i skårorna i de flesta fallen med en sån där golftrasa som man har på baggen? Jag har uppriktigt sagt inte undersökt saken.
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

ecksbocks skrev:Förutom en trasa, vad rår på lera i skårorna när man är ute på banan och inte har tid att ta upp tandborsten. Eller försvinner leran i skårorna i de flesta fallen med en sån där golftrasa som man har på baggen? Jag har uppriktigt sagt inte undersökt saken.
Borsten eller Pegg kör jag med
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

ecksbocks skrev:Förutom en trasa, vad rår på lera i skårorna när man är ute på banan och inte har tid att ta upp tandborsten. Eller försvinner leran i skårorna i de flesta fallen med en sån där golftrasa som man har på baggen? Jag har uppriktigt sagt inte undersökt saken.
Har man inte tid att ta upp borsten (eller vad man nu har för att göra rent skårorna) har man valt fel sport :)

En blöt lite grövre handduk gör grovjobbet men sen kan någon typ av borste också behövas beroende på vad som fastnat på klubban.
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Paradispetter skrev:Hatar folk som inte rengör klubborna (eller har ordning i bagen osv), inte för att dom kommer slå för långt med en flyer eller misslyckas med att få bollen att bita sig fast på green utan för att dom är så sjukt snabba fram till nästa slag.

Stressgolfaren personifierad, samma folk som tar av samtliga headcovers med motiveringen - På golfbanan ska de gå snabbt seeerröööö!
där har du mig i ett nötskal...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
Alexander1990
Inlägg: 29
Blev medlem: 15 jun 2017, 10:51
Ort: Urshult

Jag torkar av klubbor med en fuktig handduk efter varje slag. Och när jag kommer hem tvätta jag dom med varmvatten och lite diskmedel efter varje runda. Och ibland blir det lite vax på dom medBildBild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Taylormade M2
Fairwaywood: Nike VrS Covert Tour
Hybrid: Nike VrS Covert Tour
Järn: Nike Vapor Fly 4-p & Titleist T-MB Järn 3:a
Wedgar: Callaway Md3 56,60 och Callaway Md4 52
Putter: Scotty Cameron Futura 6M & Nike Method Origin B1-02
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Alexander1990 skrev:Jag torkar av klubbor med en fuktig handduk efter varje slag. Och när jag kommer hem tvätta jag dom med varmvatten och lite diskmedel efter varje runda. Och ibland blir det lite vax på dom medBildBild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Satan så seriöst, jag nöjer mig med lite spit shine och peggkraffs mellan slagen Bild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar