Flightscope Mevo

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Har läst lite om denna miniradar, http://flightscopemevo.com/#!/.
Div tester som kan se på Youtube och de beskriver en godkänd kvalitet- tycks det.
Priset är ju förmånligt. I USA 500 dollar och i Europa ca 600 euro, många köper ju en driver nästan varje år.
Tyvärr verkar den inte säljas i Europa än. Man kan beställa via specialformulär till bank i Polen, där man får blotta alla
sina koder, kontonummer mm, vilket är helt oacceptabelt.

Är det någon som har insideskunskap? Kommer produkten säljas först nästa år?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Järn7 skrev:Har läst lite om denna miniradar, http://flightscopemevo.com/#!/.
Div tester som kan se på Youtube och de beskriver en godkänd kvalitet- tycks det.
Priset är ju förmånligt. I USA 500 dollar och i Europa ca 600 euro, många köper ju en driver nästan varje år.
Tyvärr verkar den inte säljas i Europa än. Man kan beställa via specialformulär till bank i Polen, där man får blotta alla
sina koder, kontonummer mm, vilket är helt oacceptabelt.

Är det någon som har insideskunskap? Kommer produkten säljas först nästa år?
Det finns ett par enheter i Sverige, priset här hemma kommer gå för runt 7000 kronor (troligen dryga 7000kr). FlightScope har sitt huvudkontor för Europa i just Polen så det är inte lika konstigt som det låter. Även om jag håller helt med dig om att jag inte hade skickat mina bankuppgifter dit.
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Har en fundering att åka över till Florida till jul och spela en del golf. Är det någon av er om man i golfaffär kan köpa Mevo? Har kikat på några hemsidor, men hittar ingen som säljer den. Någon som vet något.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Järn7 skrev:Har en fundering att åka över till Florida till jul och spela en del golf. Är det någon av er om man i golfaffär kan köpa Mevo? Har kikat på några hemsidor, men hittar ingen som säljer den. Någon som vet något.
Gå igenom FlightScope i USA så får du svar på det. Risken finns att det är just genom dem du måste gå i början tills det börjar ta sig ut i butikerna.
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Såg i senaste Tee Party (vid besöket på golfmässan) att mevo presenterades och Johan ställde frågor om produkten. Saknade en fråga: när kommer den börja säljas i Sverige? Någon som var på mässan och pratade med Jef Carr?
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

När/om den kommer till Sverige borde man ju helt klart gå ihop ett kompisgäng och köpa en!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

joakim.pekkari skrev:När/om den kommer till Sverige borde man ju helt klart gå ihop ett kompisgäng och köpa en!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Jag har faktiskt funderat på att starta en flightscope-pool. Kan få en för nånstans 70kkr så om man kan få ihop 40pers så har man en... kan man köra minst 1 pass i månaden


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Rykande färskt test av Mevo: https://mygolfspy.com/tested-flightscop ... h-monitor/
Väldigt bra recension! Men precis som de skriver i den svarar den ju egentligen inte på frågan om den är värd att köpa.

Jag förstår ju att den kan göra det roligare att träna golf, men fyller den egentligen någon riktig funktion?
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

MaxP skrev:
Sandstream skrev:Rykande färskt test av Mevo: https://mygolfspy.com/tested-flightscop ... h-monitor/
Väldigt bra recension! Men precis som de skriver i den svarar den ju egentligen inte på frågan om den är värd att köpa.

Jag förstår ju att den kan göra det roligare att träna golf, men fyller den egentligen någon riktig funktion?
det jag tänker man har den främst till är avståndskontroll... ta med den till ett fält så kan man stå och mäta längden med det flesta klubbor och kanske framförallt träna in olika avstånd med wedgarna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Skriv svar