Golf v.44, hur långt söderut i Sverige för bra kvalité?

Recensera eller fråga om tips...
swegolfer
Inlägg: 2
Blev medlem: 29 sep 2016, 22:04

Hej!

Vi är två värmländska lärare med "novemberlov" som tänkte spela golf v.44.

Hur långt söderut i Sverige behöver man åka för att hitta bra banor för årstiden?
Är det någon av er som har en hemmabana eller nyligen ha spelat en bana i BRA skick för årstiden?

Tar tacksamt emot tips!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

swegolfer skrev:Hej!

Vi är två värmländska lärare med "novemberlov" som tänkte spela golf v.44.

Hur långt söderut i Sverige behöver man åka för att hitta bra banor för årstiden?
Är det någon av er som har en hemmabana eller nyligen ha spelat en bana i BRA skick för årstiden?

Tar tacksamt emot tips!
Alla banor som har öppet på hösten tycker jag brukar hålla riktigt bra kvalitet på hösten om man kan leva med att det är lite blött. De banor jag spelat i Stockholm förra helgen var i fint skick, bara lite blött.

Nästan alla banor i Stockholm kommer dock ha stängt vecka 44, så säkrast är nog att söka sig till västkusten för er om ni inte vill hela vägen till Skåne.
Hcp: ~12
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

swegolfer skrev:Hej!

Vi är två värmländska lärare med "novemberlov" som tänkte spela golf v.44.

Hur långt söderut i Sverige behöver man åka för att hitta bra banor för årstiden?
Är det någon av er som har en hemmabana eller nyligen ha spelat en bana i BRA skick för årstiden?

Tar tacksamt emot tips!
Skaftö och Orust gk brukar har bra skick på off-season. Annars är ju Skåne alltid mysigt, jag guidar er gärna runt Barsebäck om ni har vägarna förbi.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

Vårgårda är alltid i bra skick, aldrig blött. Förra året var det ordinarie greener och toppskick fram till annandag jul.

/Z
swegolfer
Inlägg: 2
Blev medlem: 29 sep 2016, 22:04

Tack för svar!

Hade tänkt ca 3h ner från Värmland.

Vårgårda är en kandidat. Vi får se om vi lyckas hitta någon mer bana i bra skick i närheten.
Skriv svar