Pay-n-play helgen 28/29-10 Sthlm

Recensera eller fråga om tips...
ecksbocks
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 aug 2017, 08:13

Det blev Sofielund idag. Måste tack så hemskt mycket för tipset, väldigt trevlig bana och trevligt bemötande av personalen. Jag som är van vid Ågestas lövtäckta greener med 3 cm högt gräs, blev imponerad. Jag kommer definitivt återkomma till Sofielund GK. Trevliga medlemmar som hade tålamod i kylan och stod och väntade när vi letade bollar i ruffen.

Det blåste ut av bara helvete och var kallt, men med min entusiasm är man höet immun mot sånt.

Jag fattar bara inte hur jag ska räkna ut mina poäng. Det jag vet är att jag med mitt HCP 40 får 32 extraslag, men fattar inte hur jag ska sprida ut dom på hålen. På Ågesta är extraslagen är tryckta på varje hål.

Jag är inte lat, jag är bara dum. Jag skulle vara oändligt tacksam om nån kunde räta ut detta. Jag har skrivit in slagen på fel kolumn, hoppas att det inte ställer till det. De överstrukna är min kompis slag.

Inte så trevlig läsning kanske, men jag hade en bra dag. :P
Bild
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

ecksbocks skrev:Det blev Sofielund idag. Måste tack så hemskt mycket för tipset, väldigt trevlig bana och trevligt bemötande av personalen. Jag som är van vid Ågestas lövtäckta greener med 3 cm högt gräs, blev imponerad. Jag kommer definitivt återkomma till Sofielund GK. Trevliga medlemmar som hade tålamod i kylan och stod och väntade när vi letade bollar i ruffen.

Det blåste ut av bara helvete och var kallt, men med min entusiasm är man höet immun mot sånt.

Jag fattar bara inte hur jag ska räkna ut mina poäng. Det jag vet är att jag med mitt HCP 40 får 32 extraslag, men fattar inte hur jag ska sprida ut dom på hålen. På Ågesta är extraslagen är tryckta på varje hål.

Jag är inte lat, jag är bara dum. Jag skulle vara oändligt tacksam om nån kunde räta ut detta. Jag har skrivit in slagen på fel kolumn, hoppas att det inte ställer till det. De överstrukna är min kompis slag.

Inte så trevlig läsning kanske, men jag hade en bra dag. :P
Bild
Med 32 slag får du 2 slag på alla hål med index (hcp) upp till 14, på hål med index 15-18 får du ett extraslag.

Förövrigt, du hade en markör med dig när du spelade antar/hoppas jag?

36 pinnar räknade jag ihop dig till om jag räknade rätt.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
ecksbocks
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 aug 2017, 08:13

Tack för hjälpen! Läste på lite själv, osäker på om jag gjort rätt. Först gav jag alla hål 1 slag, sen räknade jag (32-18=14) och dom 14 extralagen delade jag ut på HCP 1-14. Korrekt?

Jag fick det till 34 poäng, enl nedan. Alltså ingen sänkning, eller?
Bild
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Fick det till 36 pinnar också, räkna igen du. 16 första 9, 20 andra nio.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

ecksbocks skrev:Tack för hjälpen! Läste på lite själv, osäker på om jag gjort rätt. Först gav jag alla hål 1 slag, sen räknade jag (32-18=14) och dom 14 extralagen delade jag ut på HCP 1-14. Korrekt?
Ja, det är korrekt.
ecksbocks
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 aug 2017, 08:13

Tack alla då har jag superduperinofficiellt hcp på 38. För visst sänkte jag mig med två?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

ecksbocks skrev:Tack alla då har jag superduperinofficiellt hcp på 38. För visst sänkte jag mig med två?
För att sänka dig måste du ha mer än 36 poäng.
Gjorde du 34 poäng var du två poäng sämre än ditt hcp.
ecksbocks
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 aug 2017, 08:13

Sandstream skrev:
ecksbocks skrev:Tack alla då har jag superduperinofficiellt hcp på 38. För visst sänkte jag mig med två?
För att sänka dig måste du ha mer än 36 poäng.
Gjorde du 34 poäng var du två poäng sämre än ditt hcp.
Ja just det var det ja. Jag lurades av 34 (vad det nu står för) i scorkortet.

På det igen, nästa helg bjuder säkert på 18 grader, vindstilla och sol.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

ecksbocks skrev:Tack för hjälpen! Läste på lite själv, osäker på om jag gjort rätt. Först gav jag alla hål 1 slag, sen räknade jag (32-18=14) och dom 14 extralagen delade jag ut på HCP 1-14. Korrekt?

Jag fick det till 34 poäng, enl nedan. Alltså ingen sänkning, eller?
Bild

Tips, ladda ner appen GameBook, den hjälper dig med allt ;)

Kör hårt!
Saltar alltid en bra story
ecksbocks
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 aug 2017, 08:13

Tack paradispetter, det ska jag göra!
Skriv svar