Komethallen installerar TopTracer!

Här snackar vi träning och övningar...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Mailade med Komethallen (Barkarby Golfhall) och de installerar TopTracer på samtliga mattor i veckan :)

http://komethallen.se/styled-8/styled-14/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

WOW! Snacka om uppgradering! Nu kommer jag börja åka dit istället för Ullna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:WOW! Snacka om uppgradering! Nu kommer jag börja åka dit istället för Ullna.
Pratade med sonens kompis som går på golfgymnasiet och det var tydligen inte helt klart ännu men de har påbörjat arbetet.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Hur är bollarna och mattorna där nu? De var ganska usla i slutet av förra säsongen, vilket gjorde det värt att åka ganska mycket längre till Ullna som har galet bra skick på allt.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Mattorna är ok, bollarna är inte mycket att hänga i granen. Begagnade range bollar(!) från Viksjö golf. Lägg på 10-20% på driver resultatet på TopTracer så får du lite mer korrekta siffror.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

korben skrev:Mattorna är ok, bollarna är inte mycket att hänga i granen. Begagnade range bollar(!) från Viksjö golf. Lägg på 10-20% på driver resultatet på TopTracer så får du lite mer korrekta siffror.
Bollarna är riktigt sunkiga och det förvånar mig faktiskt med tanke på att de installerat Top Tracer.
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Sandstream skrev:
korben skrev:Mattorna är ok, bollarna är inte mycket att hänga i granen. Begagnade range bollar(!) från Viksjö golf. Lägg på 10-20% på driver resultatet på TopTracer så får du lite mer korrekta siffror.
Bollarna är riktigt sunkiga och det förvånar mig faktiskt med tanke på att de installerat Top Tracer.
Ja, känns som en konstig besparingsåtgärd.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

korben skrev:Mattorna är ok, bollarna är inte mycket att hänga i granen. Begagnade range bollar(!) från Viksjö golf. Lägg på 10-20% på driver resultatet på TopTracer så får du lite mer korrekta siffror.
Tack för svaret! Fortsätter jag åka till Ullna som visserligen verkar ha kvar samma bollar som förra året, men fortfarande bättre än Komethallen då. Får dock konstiga längder på slagen på Toptracer där också, men verkar vara bättre om man står i mitten av hallen och långt ifrån väggarna.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

korben skrev:Ja, känns som en konstig besparingsåtgärd.
Verkligen.
Skriv svar