Forumets design/utveckling

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag sitter och tänker på att ge forumet en uppfräschning inför 2018.
Jag vill gärna ha era åsikter på vad som efterfrågas.

Jag kommer med största sannolikhet köpa in en färdig mall från themeforest.

Några jag spanat på:
https://themeforest.net/item/milk-multi ... 9?s_rank=3

Jag vill ha enkel login med FB, kanske en chattfunktion någonstans, möjlighet till mer banners för annonser, självklart att länkar öppnas i nya flikar, enklare att lägga upp bilder, ännu mer mobilvänligt.

Kom med inputs tack!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag ser gärna en funktionalitet lik den som finns på Facebook, att man får notifieringar när någon gillat/taggat en.
Det här forumet har det: https://xenforo.com/

Inloggning med Facebook gillar jag inte alls och det skulle troligtvis få mig att lämna forumet.
https://www.techlicious.com/blog/should ... her-sites/
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Bilder som inte blir tokstora i webbläsaren, någon form av auto size bör inte vara svårt att implementera.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Sandstream skrev:Jag ser gärna en funktionalitet lik den som finns på Facebook, att man får notifieringar när någon gillat/taggat en.
Det här forumet har det: https://xenforo.com/

Inloggning med Facebook gillar jag inte alls och det skulle troligtvis få mig att lämna forumet.
https://www.techlicious.com/blog/should ... her-sites/

Håller med ovanstående, ett forum som ger en notiser när man blir taggad eller följer en tråd. Nu vet jag att Tapatalk finns med det är dock otroligt rörigt och stökigt. Funktionen att kunna "gilla" en kommentar är något jag saknar.

Dock undrar jag lite varför Sandstream inte gillar inloggningen via Facebook? Nu har väl inte forumet problem med troll, men bottar verkar ju titta in ibland, dessutom känns ju Facebook både modernt och ger ett ansikte av vem som finns där?
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:Dock undrar jag lite varför Sandstream inte gillar inloggningen via Facebook? Nu har väl inte forumet problem med troll, men bottar verkar ju titta in ibland, dessutom känns ju Facebook både modernt och ger ett ansikte av vem som finns där?
Det har att göra med den information som Facebook samlar in om mig genom att erbjuda sin inloggning. Dessutom är det mindre bra att logga in på flera ställen med samma lösenord ur en säkerhetssynpunkt. Sen kan anonymitet vara bra för den som vill berätta något utan att andra ska få veta vem som "skvallrade".
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Sandstream skrev:
Paradispetter skrev:Dock undrar jag lite varför Sandstream inte gillar inloggningen via Facebook? Nu har väl inte forumet problem med troll, men bottar verkar ju titta in ibland, dessutom känns ju Facebook både modernt och ger ett ansikte av vem som finns där?
Det har att göra med den information som Facebook samlar in om mig genom att erbjuda sin inloggning. Dessutom är det mindre bra att logga in på flera ställen med samma lösenord ur en säkerhetssynpunkt. Sen kan anonymitet vara bra för den som vill berätta något utan att andra ska få veta vem som "skvallrade".

Har du mycket inside du vanligtvis delar med dig av här? Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:Har du mycket inside du vanligtvis delar med dig av här? Bild
Nej, då hade jag valt ett annat användarnamn. Men med Facebook måste man skapa ett nytt konto om man vill vara anonym.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag tänkte inte ta bort den vanliga inloggen, däremot om nya tillkommer ska det vara enkelt att skapa konto med FB.
Jag tror också att tonen på sociala medier blir trevligare med publika namn och profiler.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Det beror väll lite på vad du har för ambitioner med forumet och svensktgolfforum.se

Skall det bli mer än bara ett forum eller fortsätta vara just ett forum ?
Vill du ha möjligheter att ex skriva reportage och krönikor. en bättre köp o sälj eller mer recensioner ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Om inloggning blir via facebook, så kommer ni inte ha med mig i forumet!
så ni bara vet...
Skriv svar