Funderar på att ta upp golfen efter ett uppehåll på ~20 år

Här snackar vi allmänt om golf...
Loranga
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 dec 2017, 09:44

Hej,

Efter att ha anmält äldsta dottern till gröna kortet kurs i vår så ser det ut som om jag kommer att kunna ta upp golfen efter ett uppehåll på ca 20 år. Det som slår mig är att det verkar ha hänt en hel del på utrustningsfronten under den tiden. Jag kommer att behålla mina Titlest DCI klubbor.
Bild
men har börjat snegla på en ny driver. När jag började spela golf hade jag träklubbor men min senaste drive var en Spalding Top-Flite....

Bild

Sen är det det här med hybrider och rescue klubbor någonting som man verkar måste sätta sig in i....
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vad kul att du ska börja golfa igen! Helt rätt.
Det är en djungel i utrustningsväg att ge sig in i. Det finns nog mycket bra läsning här på forumet att gotta ned dig i.
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Vad du än köper kommer det bli mer lättspelat än de du har iaf :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag hade sålt allt på Blocket (eller lämnat in till något golfmuseum ;) ) och köpt ett nyare begagnat fullset.
Dagens klubbor är oändligt mycket mer förlåtande och garanterat mycket roligare att spela med.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Håller med föregående talare, begagnatmarknaden kan man göra riktigt bra klipp på! (Även om jag tycker att DCI är helt underbara järn)
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Loranga
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 dec 2017, 09:44

Hittade mina gamla juniorklubbor, skönt att dotterns set är fixat ..... :lol:

Bild
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Loranga skrev:Hittade mina gamla juniorklubbor, skönt att dotterns set är fixat ..... :lol:

Bild
Vet inte om du skojar men för guds skull, köp henne lättspelade klubbor så att det blir roligt för henne att spela :)
Loranga
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 dec 2017, 09:44

Dög det åt mig så duger det åt henne....
Skämt åsido. Hon kommer inte att spela med dessa klubbor. Det blir självklart ett nytt set.
Sandstream skrev:
Loranga skrev:Hittade mina gamla juniorklubbor, skönt att dotterns set är fixat ..... :lol:

Bild
Vet inte om du skojar men för guds skull, köp henne lättspelade klubbor så att det blir roligt för henne att spela :)
Skriv svar