Max ska byta ut hela bagen - hur?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

För er som lyssnade på senaste podd-avsnittet hörden i hur sugen jag är på att byta klubbor. Inte för att klubborna jag har gör ett dåligt jobb (bortsett wedgarna) utan mer för att suget finns där och det var länge sen jag genomförde en riktig custom fitting. Så inför 2018 ska (nästan) alla klubbor bytas ut. Mycket har förändrats sen jag införskaffade min Wilson FG Tour 100 med S300-skaft eller mina Tour AD Di-6s till mina woods. Så känslan är att en rejäl custom fitting står på tur.

Målet är med andra ord att byta ut 13 klubbor (gissa vilken som får stanna) och göra det ordentligt. I dagsläget har jag inga klubbavtal med någon leverantör så jag är helt fri att välja vad jag vill och det är precis vad jag vill göra. Målet är att klämma igenom så många olika märken och modeller som möjligt. Jag har därför ett par val. Antingen hitta en plats som har så många märken, modeller och skaftmöjligheter som det bara går (tillsammans med en kunnig person att hjälpa mig - men de hänger troligen ihop) - det känns som att Dormy eller någon av klubbarna i Storstadsregionerna är det bästa målet för detta? Alternativ två är att hitta en plats som har ett lite mindre utbud men fortfarande är välsorterat för att göra en lite mindre men fortfarande bra genomkörning.

Självklart ska allting filmas, någon sorts videoserie genomföras och fullständig transparens ges på allt ifrån svinghastighet till ball speed och vilka modeller som levererar bäst. Vad tror ni om det? Och vad tror ni om mina val, är det något jag missat?
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

I med ett vänsterset! 8-)
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Låter spännande!

Som du nämner är fördelen med Dormy att de har så stort utbud. Åker jag ut till min egen klubb har de 2-3 olika tillverkare.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Kör en riktig fitting hos en klubbmakare istället. Brejan är speciell tydligen men också extremt duktig.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Enannantanke skrev:Kör en riktig fitting hos en klubbmakare istället. Brejan är speciell tydligen men också extremt duktig.
Det vore ett intressant steg att ta också!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Låter spännande!

Som du nämner är fördelen med Dormy att de har så stort utbud. Åker jag ut till min egen klubb har de 2-3 olika tillverkare.
Ja, mycket pekar åt Dormy-hållet just av den anledningen.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ett par dagar på dormy här i Sthlm så vi kan få lektioner av dig samtidigt!
Borde bli bra content för dormy magasinet också!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

JohanAdministratör skrev:Ett par dagar på dormy här i Sthlm så vi kan få lektioner av dig samtidigt!
Borde bli bra content för dormy magasinet också!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Och för att toppa det så behöver du hårdtesta dina klubbor så du kan åka med till Spanien i slutet av januari för några dagars spel. Boende och bil har jag redan där nere ;)
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Getinthehole skrev:Ta Dormy, precis lika kunniga, i många fall kunnigare än klubbmakare. Aldrig förstått grejen med klubbmakare heller, visst dom har utbildning osv men jag beställer ju hellre mitt set hos tillverkaren och att dom som faktiskt tillverkar klubborna bygger dom än en klubbmakare ska pilla med svingvikt osv.
De stora tillverkarna är inte mer exakta än seriösa klubbmakare. Det finns hur många exempel som helst där man kontrollmätt och där det diffar avsevärt mot vad man beställt. Inte för att jag tror att så många uppfattat skillnaden i en eller ett par svingvikter mellan olika järnklubbor i samma set, men ändå. Det händer hela tiden.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

det här med att stora varuhus skulle vara lika bra som klubbmakare är väll som att jämföra stor sportaffär (stadium,xxl,intersport) och anse att dom är duktiga på att ge tips om löparskor kontra ett löplab känner jag.

Stor sportaffär får du helt okej hjälp men går att få galet fel om man gör något tokigt i deras standard mall.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar