Joakims vänsterprojekt

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Körde mitt andra träningspass åt vänster idag efter jobbet, kändes väldigt bra!

https://youtu.be/B_kpOY54sQ4

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Idag var Donald Steele stängd så det fick bli två varv på korthålsbana istället. Rätt nöjd med resultatet men fasen vad klurigt det var med gräs under bollen, speciellt från blöt ruff. En del riktigt fina slag men dessvärre har jag väldigt svårt att hålla mig från en fade/slice så det är prio 1 att få fixat till.

Putttarna behöver ni inte titta på för mycket, då jag missade att fylla i de ordentligt innan jag stängde rundan.

Bild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

joakim.pekkari skrev:Idag var Donald Steele stängd så det fick bli två varv på korthålsbana istället. Rätt nöjd med resultatet men fasen vad klurigt det var med gräs under bollen, speciellt från blöt ruff. En del riktigt fina slag men dessvärre har jag väldigt svårt att hålla mig från en fade/slice så det är prio 1 att få fixat till.

Putttarna behöver ni inte titta på för mycket, då jag missade att fylla i de ordentligt innan jag stängde rundan.

Bild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Kan du hålla dig till svingarna ovan så borde ju en funktionell fade vara enklaste sättet för dig att kämpa dig nedåt i början. Imponerad över din kämparglöd för detta projekt!
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

MaxP skrev:
joakim.pekkari skrev:Idag var Donald Steele stängd så det fick bli två varv på korthålsbana istället. Rätt nöjd med resultatet men fasen vad klurigt det var med gräs under bollen, speciellt från blöt ruff. En del riktigt fina slag men dessvärre har jag väldigt svårt att hålla mig från en fade/slice så det är prio 1 att få fixat till.

Putttarna behöver ni inte titta på för mycket, då jag missade att fylla i de ordentligt innan jag stängde rundan.

Bild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Kan du hålla dig till svingarna ovan så borde ju en funktionell fade vara enklaste sättet för dig att kämpa dig nedåt i början. Imponerad över din kämparglöd för detta projekt!
Ja, kan jag hålla de som slagen i videoklippen hade jag varit riktigt nöjd. Den skruven känns kontrollerbar. Problemet just nu är att min miss kommer med ett för öppet huvud och då drar den iväg rätt duktigt åt vänster.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Var ute för ett kortare rangepass idag efter ett par veckor med extremt mycket jobb och en efterhängsen förkylning. Blandade och gav lite, korta järn/wedgar kändes bra, långa järn förjävligt, och hybrid, spoon och driver kändes oförskämt bra. Slicen dyker upp då och då men allt som oftast håller jag det till en svag fade. Längden med långa järnen var dags stora frustration, kändes som att j5 och j7 bara gick marginellt länge än j9, min känsla är att min dynamiska loft blir på tok för hög i träffen och all kraft försvinner i backspin och slice.Bild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Härligt kämpat! Imponerande.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

kikade på din svingvideo du lagt upp ovan. Får ju en annan att vilja sluta spela golf direkt.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

stevvee skrev:kikade på din svingvideo du lagt upp ovan. Får ju en annan att vilja sluta spela golf direkt.
haha :lol:

Hoppas på att få lite mer fart i projektet under nästa vecka, tänkte försöka komma ut och träna efter jobbet för att kunna spela första (vänster)rundan inom 2 veckor. :)
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

joakim.pekkari skrev:
stevvee skrev:kikade på din svingvideo du lagt upp ovan. Får ju en annan att vilja sluta spela golf direkt.
haha :lol:

Hoppas på att få lite mer fart i projektet under nästa vecka, tänkte försöka komma ut och träna efter jobbet för att kunna spela första (vänster)rundan inom 2 veckor. :)

Helt galet fint tempo i svingen och ser så synkat ut. Jag var ju extremt nöjd när jag slog åt fel håll i höstas men det var mer krysstat i utförandet även om resultatet för det mesta blev okej
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Spelade första varvet som vänsterspelare igår och kan konstatera att golf fan är svårt... Blir väldigt tydligt hur mycket jag släpper bollen vänster när man har trädridåer att ta hänsynslösa till. Fick inte de långa klubborna att fungera alls och lämnade mig konstiga lägen runt greenerna, fick lite bättre ordning på det mot slutet och vände tillbaka rundan till "par" igen. Ska bli väldigt spännande att se hur utvecklingen går nu när jag kan börja träna lite mer efter jobbet.Bild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar