Max ska byta ut hela bagen - hur?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
SDahlgren
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 maj 2017, 10:35

Jag själv funderar på att byta alla wedgar och träklubbor inför säsongen nu. Jag tittar främst på Danderyd golf och alecs golf i Tyresö för att dom båda har trackman samtidigt som man slår ut på rangen, plus att jag tycker dom har ett brett utbud. Dormys Custom fitting är iaf inget jag skulle rekommendera då jag själv har dåliga erfarenheter där. Kanske får skylla mig lite själv då jag inte va tillräckligt påläst för att ifrågasätta dom, men de problemet tror jag inte du har :lol:
Men i övrigt ska de bli väldigt intressant och förhoppningsvis lärorikt att följa ditt utbyte av klubbor :mrgreen:
Driver: TM M1 10,5gr
Fw3:TM M1 15gr
Fw5: TM M1 19gr
Järn:4-P Titleist ap2 714
Wedgar: vokey SM7 50gr, 54gr, 58gr
Putter: Scotty Cameron California montery
Hcp:10,6
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Jag har funderat på att köra en CF hos Teeview, vet inte deras sortiment men efter det man såg i TeeParty verkar det bra.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

SDahlgren skrev:Jag själv funderar på att byta alla wedgar och träklubbor inför säsongen nu. Jag tittar främst på Danderyd golf och alecs golf i Tyresö för att dom båda har trackman samtidigt som man slår ut på rangen, plus att jag tycker dom har ett brett utbud. Dormys Custom fitting är iaf inget jag skulle rekommendera då jag själv har dåliga erfarenheter där. Kanske får skylla mig lite själv då jag inte va tillräckligt påläst för att ifrågasätta dom, men de problemet tror jag inte du har :lol:
Men i övrigt ska de bli väldigt intressant och förhoppningsvis lärorikt att följa ditt utbyte av klubbor :mrgreen:
Det börjar bli jobbigt att välja. Men riktigt kul att det finns så många alternativ!
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

StefanL skrev:Jag har funderat på att köra en CF hos Teeview, vet inte deras sortiment men efter det man såg i TeeParty verkar det bra.
Ja det är en bra idé. Långt ifrån Dormy-fitting.

Tidigare har de i alla fall haft Wishon. Lite japanska märken också om jag minns rätt. Bra grejer.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
SDahlgren
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 maj 2017, 10:35

De slog mig också att du har lowscoresgolf i Södertälje som har Pxg, miura, wishon mfl. Dock har dom inte dom stora ”vanliga” som typ Titleist, TM mfl. Men de kanske blir en aning över budget kan jag tänka mig :D
Driver: TM M1 10,5gr
Fw3:TM M1 15gr
Fw5: TM M1 19gr
Järn:4-P Titleist ap2 714
Wedgar: vokey SM7 50gr, 54gr, 58gr
Putter: Scotty Cameron California montery
Hcp:10,6
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Nu har jag ett par intressenter som jag är i diskussion med för att genomföra projektet hos. Kul!

Så nu gäller det att spika upplägget - vad tror du?

Mitt mål är att skapa en videoserie av projektet där varje video går in på olika delar av utprovningen, kanske olika klubbor.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:Nu har jag ett par intressenter som jag är i diskussion med för att genomföra projektet hos. Kul!

Så nu gäller det att spika upplägget - vad tror du?

Mitt mål är att skapa en videoserie av projektet där varje video går in på olika delar av utprovningen, kanske olika klubbor.

Utveckla, vilka har du fått tag i som känns intressanta just nu?
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:
MaxP skrev:Nu har jag ett par intressenter som jag är i diskussion med för att genomföra projektet hos. Kul!

Så nu gäller det att spika upplägget - vad tror du?

Mitt mål är att skapa en videoserie av projektet där varje video går in på olika delar av utprovningen, kanske olika klubbor.

Utveckla, vilka har du fått tag i som känns intressanta just nu?
Jag går ut med det så snart det är spikat! ;)
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:
Paradispetter skrev:
MaxP skrev:Nu har jag ett par intressenter som jag är i diskussion med för att genomföra projektet hos. Kul!

Så nu gäller det att spika upplägget - vad tror du?

Mitt mål är att skapa en videoserie av projektet där varje video går in på olika delar av utprovningen, kanske olika klubbor.

Utveckla, vilka har du fått tag i som känns intressanta just nu?
Jag går ut med det så snart det är spikat! ;)

Tönt.
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tönt.

haha!
Skriv svar