Öppen driving range i Stockholm?

Här snackar vi allmänt om golf...
FChopin
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 nov 2017, 20:42

joakim.pekkari skrev:
FChopin skrev:Jag glider vidare på den tråden...

Är det någon som vet om det finns någon range i Malmö som är öppen? Eller om det finns någon bra hall man kan träna i? Kommer vara nere och jobbar så kommer mestadels träna kvällstid.

tack på förhand.
Hylliekroken (https://hylliekrokensgolf.se/) är upplyst och uppvärmd, ligger rätt centralt, tränar själv där ibland under vintern. Det finns en eller två hallar med simulator också, tex http://www.malmogolfarena.se/?ID=58 . Vet att det ska finnas fler ranger men kan inte minnas vilka de var nu.
Grymt! Hylliekroken verkar vara exakt det jag letar efter! Tusen tack.
SDahlgren
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 maj 2017, 10:35

Årsta rangen har öppet på helgerna och sen står det på Haningestrands hemsida att deras range är öppen tillsvidare. Sen som någon sa så är Danderyd golf öppet året om :)
Driver: TM M1 10,5gr
Fw3:TM M1 15gr
Fw5: TM M1 19gr
Järn:4-P Titleist ap2 714
Wedgar: vokey SM7 50gr, 54gr, 58gr
Putter: Scotty Cameron California montery
Hcp:10,6
FChopin
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 nov 2017, 20:42

Jag bor i Jönköping och här är finns det väldigt begränsat med utbud under vinterhalvåret.

Någon som vet närmsta bästa range (där man inte behöver vandra ut och plocka bollar)?

Borde finnas något i Göteborgsområdet? Hur ser det ut nu när snöns lagt sig igen..?
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

FChopin skrev:Jag bor i Jönköping och här är finns det väldigt begränsat med utbud under vinterhalvåret.

Någon som vet närmsta bästa range (där man inte behöver vandra ut och plocka bollar)?

Borde finnas något i Göteborgsområdet? Hur ser det ut nu när snöns lagt sig igen..?
I Göteborg finns Hisingen Golf Center vilket är en väldigt trevlig anläggning. Sen finns såklart world of golf men de är alldeles för dyra enligt mig.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Theobillberg
Inlägg: 39
Blev medlem: 21 jan 2018, 18:16

Årsta drivning range är väl öppen året om? De har även 4 uppvärmda platser
Theo Billberg, Dormy
Nynäshamns GK
HCP: 4,7
Bubba68
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 jan 2017, 20:49

Ulriksdal är öppen året runt.
Ogglas
Inlägg: 3
Blev medlem: 23 jan 2018, 20:57

Niklas skrev:
Enannantanke skrev:Hässelby och Kista har öppet med infravärme.
Kista har stängt för säsongen enligt hemsidan, stämmer inte det?
Jo, har dock för mig att de brukar vara ganska snabba med att hålla öppet så fort vädret tillåter, sist jag pratade med han sa han att så fort det inte var snö så skulle han försöka hålla öppet.
Arlandastad Golf
Hcp 8.4
Skriv svar