Vilka klubbor ska man satsa på?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
akrantz
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 jan 2018, 22:27

Hej!


Jag är inne på min tredje säsong den här sommaren och funderar lite på att byta ut mitt nuvarande järnset. Jag har under mina två första säsonger lyckats gå ner till 26 i HCP, dock har jag inte sänkt mig något nu den senaste säsongen och känner lite att min utveckling stannat av, därav kanske ett byte av klubbor skulle kunna hjälpa mig lite. Mina nuvarande klubbor heter Ping G, och jag skulle uppskatta om ni kunde komma med lite tips och råd om vilka järnset som kanske skulle kunna passa! :)


Mvh
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Välkommen till forumet!

Jag blir alltid extra peppad och sugen på lir när jag har nya prylar. Så det kan ju vara ett sätt att få lite nytändning. Det är det emotionella svaret med magkänslan.

Om du vill ha ett riktigt klokt och rationellt svar så är mitt råd att skippa nya stickor och lägga de pengarna på lektioner istället. Har du tränat med en tränare något? Antingen i grupp eller privatlektion?
Det brukar göra susen för utvecklingen.

Om du vill ha nya grejer, kika efter game improvement irons, typ som på den här listan:
https://www.golfdigest.com/hot-list/gol ... ment-irons

Men som du ser är dina järn utsedda till guldmedalj redan!



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Med ett set Ping G vet jag inte om jag hade bytt! Sjukt snajsig klubba.

Men om jag tvunget skulle hade jag tagit mig till närmsta golfbutik och slagit en jävla massa klubbor och sedan baserat mitt beslut på det.

Jag bytte själv från en ”lätt” klubba till en ”svår” och jag ångrar lite att jag bytte.

Men som Johan säger så kommer jag i år att spendera mina pengar på lektioner.
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
akrantz
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 jan 2018, 22:27

Cristoffer skrev:Med ett set Ping G vet jag inte om jag hade bytt! Sjukt snajsig klubba.

Men om jag tvunget skulle hade jag tagit mig till närmsta golfbutik och slagit en jävla massa klubbor och sedan baserat mitt beslut på det.

Jag bytte själv från en ”lätt” klubba till en ”svår” och jag ångrar lite att jag bytte.

Men som Johan säger så kommer jag i år att spendera mina pengar på lektioner.


Ja, det kanske är som ni säger, att jag behöver lektioner. Dock känner jag att jag har utvecklats mycket och spelat bättre och bättre hela tiden men att utvecklingen verkar ha stannat av helt nästan nu. Känns som att jag nått mitt "max" hur många rundor jag än går. Men det kan ju vara så att jag behöver ta lektioner. Om inte annat får jag ta en sväng förbi Dormy och prova lite klubbor!
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

akrantz skrev:
Cristoffer skrev:Med ett set Ping G vet jag inte om jag hade bytt! Sjukt snajsig klubba.

Men om jag tvunget skulle hade jag tagit mig till närmsta golfbutik och slagit en jävla massa klubbor och sedan baserat mitt beslut på det.

Jag bytte själv från en ”lätt” klubba till en ”svår” och jag ångrar lite att jag bytte.

Men som Johan säger så kommer jag i år att spendera mina pengar på lektioner.


Ja, det kanske är som ni säger, att jag behöver lektioner. Dock känner jag att jag har utvecklats mycket och spelat bättre och bättre hela tiden men att utvecklingen verkar ha stannat av helt nästan nu. Känns som att jag nått mitt "max" hur många rundor jag än går. Men det kan ju vara så att jag behöver ta lektioner. Om inte annat får jag ta en sväng förbi Dormy och prova lite klubbor!
Det är med hundra procents säkerhet inte dina järn som håller dig tillbaka. Alla hamnar i perioder där man fastnar på en platå då och då. Det är bara gneta på. Till slut lossnar det och då rasar man till nästa platå. Det kan låta klyschigt men man måste våga skjuta en låg score. Jag kommer ihåg att det kändes omöjligt att gå under 80 slag hur länge som helst. Men sen kom en 76a och då blev 80 inte alls en grej längre och vips var man under 80 allt som oftast.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Skriv svar