Golfvänner i Göteborg?

Här snackar vi allmänt om golf...
mr.barno
Inlägg: 64
Blev medlem: 27 jun 2014, 21:46

Tja ! är ny här på sidan, och har bekantat mig lite nu med forumet. Det känns som att det är på god väg.

Men jag saknar en tråd, om att hitta lite roliga människor att spela med.
Jag själv är en av de som tyvärr inte har så många "vänner" som spelar golf.
Så visst hade det väl vart trevligt om man kunde sammanstråla här, och bjuda in varann att testa varandras hemmabanor?
http://www.greenfeeguiden.com - din guide i greenfee djungeln
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

Hej!

Riktigt bra idé, det behövs nog lite varstans i hela Sverige. Finns nog en del "ensamma" golfare därute.

//Micke
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
mr.barno
Inlägg: 64
Blev medlem: 27 jun 2014, 21:46

Fortf ingen i GBG området som har lust att ta en runda ? :)
http://www.greenfeeguiden.com - din guide i greenfee djungeln
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Bor i Götet. tror dock du har en betydlig högre nivå på ditt spel. Men e d ok så :) För mig e d bara bra att spela med bra spelare. Kanske e träligt för dig dock att spela med sämre :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
mr.barno
Inlägg: 64
Blev medlem: 27 jun 2014, 21:46

Wolfsheim skrev:Bor i Götet. tror dock du har en betydlig högre nivå på ditt spel. Men e d ok så :) För mig e d bara bra att spela med bra spelare. Kanske e träligt för dig dock att spela med sämre :)

tjaa! Jag struntar verkligen i sånt!! :) det är bara kul att spela med lite trevligt folk ! Ja ser det som en hobby och inte så prestigefullt ! :)
vart är du medlem?
http://www.greenfeeguiden.com - din guide i greenfee djungeln
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Är medlem i Bredared utanför Borås, men eftersom det har ändrats lite i mitt familjeliv så bor jag nu igen i Göteborg å då jag ej har körkort så blir d inget spel på den banan tyvärr.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
mr.barno
Inlägg: 64
Blev medlem: 27 jun 2014, 21:46

Wolfsheim skrev:Är medlem i Bredared utanför Borås, men eftersom det har ändrats lite i mitt familjeliv så bor jag nu igen i Göteborg å då jag ej har körkort så blir d inget spel på den banan tyvärr.


Okej, Men vart brukar du lira här i gbg?
http://www.greenfeeguiden.com - din guide i greenfee djungeln
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Har typ bara testat Sisjö gk än så länge.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Jag har spelat Lycke, Hills och Chalmers i år.

Chalmers är en småtrevlig bana som man gärna återkommer till. 170 kr med Golfhäftet var ju extremt prisvärt.

Hills och Lycke är ju en upplevelse att spela, men det kräver sin man. På Hills måste du åka golfbil om du inte har kondition som nån slags marathonlöpare. Varje hål ligger långt från varandra. Banan andas premium, men skicket var inte riktigt vad jag förväntade mig. Det kan vara så att de inte klipper ner greener och vattnar rikligt fortfarande eftersom de har byggt om banan.

Lycke (nära Marstrand) har stora ondulerade greener i fint skick, så du kan räkna med långa snabba puttar.

Vad jag har hört från andra ska Hovås vara i väldigt bra skick och den bästa banan i Göteborg just nu.

Jag ska spela Partille nån dag i veckan och återkommer med rapport.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Bumbar upp denna lite då det vore kul att träffa lite folk i gbg å spela. E medlem på St Jörgen park golf klubb. Vore trevligt om någon vill haka på en höstrunda. Annars kör vi till våren igen
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar