GolfStar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ny bana på ingång, söder om stan! Säger inte mer än så... :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Valderrama?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

JohanAdministratör skrev:Ny bana på ingång, söder om stan! Säger inte mer än så... :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Utöver Grödinge?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

För att spela på Kungsängen när som helst måste man betala den dyraste spelavgiften som då inkluderar 24 andra banor som man kanske inte vill spela. Eller har jag missat något?
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev:För att spela på Kungsängen när som helst måste man betala den dyraste spelavgiften som då inkluderar 24 andra banor som man kanske inte vill spela. Eller har jag missat något?
Ja, det stör mig lite eftersom jag mest är intresserad av Kungsängen. Ändå så är nog 8.000 kronor det rimliga priset om man bara skulle vara medlem på Kungsängen. Vad kostade det innan Golfstar?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev:Ja, det stör mig lite eftersom jag mest är intresserad av Kungsängen. Ändå så är nog 8.000 kronor det rimliga priset om man bara skulle vara medlem på Kungsängen. Vad kostade det innan Golfstar?
Var ingen större skillnad i pris, runt 7-8.000:- när Top Tee drev Kungsängen och då hade man också tillgång till andra banor.

Håller med om att 8.000:- för fritt spel på Kungsängen är skäligt men när Golfstar motiverar sin prishöjning med att det tillkommit fler banor blir det fel. Det rimliga hade varit att höja priset för Play All och inkludera Kungsängen i Play 6 eller införa en klubbspecifik spelavgift.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Själv kör jag Cloud i år. 4500 för alla banor (kanske inte grödinge då de inte var med då?). Vissa begränsningar (boka 4 dagar innan och 1 bokad rond), men spelar mest bollränna ändå. Får skita i KM då man inte kan köpa sig medlemskap utan spelrätt eller greenfees tyvärr, trots att man nu alltså specar klubbavgift :(
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En fråga man bör ställa sig nu när klubbavgiften är separerad är vad man vill få ut av klubben man är medlem i för sina pengar.

Inom GolfStar finns ju egentligen bara Huvudstaden, Waxholm och Björkliden som har aktiva föreningar med styrelser som engagerar sig i medlemsfrågor. Tänk på det innan ni väljer förening..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Enannantanke skrev:Själv kör jag Cloud i år. 4500 för alla banor (kanske inte grödinge då de inte var med då?). Vissa begränsningar (boka 4 dagar innan och 1 bokad rond), men spelar mest bollränna ändå. Får skita i KM då man inte kan köpa sig medlemskap utan spelrätt eller greenfees tyvärr, trots att man nu alltså specar klubbavgift :(
Köper man Cloud Golfs All Days så ingår inte Kings på Kungsängen vilket kan vara bra att känna till.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Sandstream skrev:
Enannantanke skrev:Själv kör jag Cloud i år. 4500 för alla banor (kanske inte grödinge då de inte var med då?). Vissa begränsningar (boka 4 dagar innan och 1 bokad rond), men spelar mest bollränna ändå. Får skita i KM då man inte kan köpa sig medlemskap utan spelrätt eller greenfees tyvärr, trots att man nu alltså specar klubbavgift :(
Köper man Cloud Golfs All Days så ingår inte Kings på Kungsängen vilket kan vara bra att känna till.
Spännande, det stod att den ingick när jag köpte medlemskapet...

Saxat nyss:
All Days STHLM:
Bodaholm, Brollsta 18+9-hål, Bromma, Gripsholm, International, Kungsängen Kings, Kungsängen Queens, Kyssinge 18+9-hål, Lindö Dal, Lindö Park, Lindö Äng, Lisinge, Lövsättra, Riksten, Sundsta 18+9-hål, Viksberg, Waxholm 18+9-hål
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Skriv svar