Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Jag har börjat få känslor för andra putters, Odyssey och Toulon närmare bestämt.
Någon som har sådana? Och har input?

ODYSSEY O-WORKS BLACK #3T
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Förstår dig. Jag är grymt sugen på en scotty Cameron notchback 2 just nu men vet inte om jag skall slå till......

Har provat odyssey med nya inserten men inte riktigt blivit vän med den ännu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Fin cash sista nattens Fsport-game..


Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Fråga, borde jag göra en Vlog, en kort serie på kanske 10 avsnitt som handlar om att öka swing speed?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Fråga, borde jag göra en Vlog, en kort serie på kanske 10 avsnitt som handlar om att öka swing speed?
Kör! Jag skulle kolla! :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

I helgen blev det ett riktigt roligt pass på Danderyd. Jag fick låna studion och kunde stå och mata på ett bra tag.
Tror det blev närmare 3 hinkar under de 2,5 timmarna jag var där.

Tränade mest på att få upp någon form av känsla för svingen. Jag testade att svinga överdrivet inifrån och ut och vice versa, att slå höga slag och låga slag. I den stilen. Jag tyckte jag hittade en bra känsla för de slagen som kändes allra bäst och det var direkt korrelerat till kroppsrotationen. När jag slog bra så hade jag fokus på att rotera runt kroppen och skapa utrymmer för klubban vid bollträff. När jag slog dåligt så var känslan att jag glömde rotationen med höft och kropp och istället bara svingade på med armar.

Min miss är utan tvekan en sving där jag kommer utifrån och in med ett öppet klubbhuvud. Det blir en klassisk slice.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har klippt ihop ett pilotavsnitt. Beware of dålig kvalitet på ljud och amatör framför och bakom kameran.
Kom med input på vad ett förstaavsnitt ska innehålla. Det här är en beta-beta-pilot så om jag kör igång projektet 4 REAL så gör jag om förstaavsnittet utefter er input.

Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

JohanAdministratör skrev:Jag har klippt ihop ett pilotavsnitt. Beware of dålig kvalitet på ljud och amatör framför och bakom kameran.
Kom med input på vad ett förstaavsnitt ska innehålla. Det här är en beta-beta-pilot så om jag kör igång projektet 4 REAL så gör jag om förstaavsnittet utefter er

Ökad svinghastighet är ju en sak men ökad svinghastighet och bra bollträff är på en helt annan level :P
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Jag har klippt ihop ett pilotavsnitt. Beware of dålig kvalitet på ljud och amatör framför och bakom kameran.
Kom med input på vad ett förstaavsnitt ska innehålla. Det här är en beta-beta-pilot så om jag kör igång projektet 4 REAL så gör jag om förstaavsnittet utefter er input.

Tycker det var helt okej trots beta-beta :)

Om möjligt skulle jag gärna se datan från Trackman som grafik men vet inte hur lätt det är att få med i en video.

Sen skulle jag personligen fokusera på bollhastigheten då den är viktigare än svinghastigheten :)
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

JohanAdministratör skrev:Jag har klippt ihop ett pilotavsnitt. Beware of dålig kvalitet på ljud och amatör framför och bakom kameran.
Kom med input på vad ett förstaavsnitt ska innehålla. Det här är en beta-beta-pilot så om jag kör igång projektet 4 REAL så gör jag om förstaavsnittet utefter er input.


Snyggt, blir kul att följa detta!

Spännande att slagen du maxar inte direkt blir längre även att du trycker på.. golfens fina ekvationer :)
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:Spännande att slagen du maxar inte direkt blir längre även att du trycker på.. golfens fina ekvationer :)
Det är därför jag menar att svinghastigheten är oväsentlig.

106 mph med en smashfactor på 1,4 ger en bollhastighet på 148,4 mph.
112 mph med en smashfactor på 1,4 ger en bollhastighet på 156,8 mph.
106 mph med en smashfactor på 1,5 ger en bollhastighet på 159 mph.

Så bara genom att träffa bollen bättre tjänar man i längd jämfört med att öka svinghastigheten.
Skriv svar