Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Sandstream skrev:
Paradispetter skrev:Spännande att slagen du maxar inte direkt blir längre även att du trycker på.. golfens fina ekvationer :)
Det är därför jag menar att svinghastigheten är oväsentlig.

106 mph med en smashfactor på 1,4 ger en bollhastighet på 148,4 mph.
112 mph med en smashfactor på 1,4 ger en bollhastighet på 156,8 mph.
106 mph med en smashfactor på 1,5 ger en bollhastighet på 159 mph.

Så bara genom att träffa bollen bättre tjänar man i längd jämfört med att öka svinghastigheten.
Exakt, ack så viktigt att ha i tanken när man tränar, tror extremt många amatörer och även tränare helt missar detta och enbart vill uppnå en så hög svinghastighet som möjligt.
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:
Exakt, ack så viktigt att ha i tanken när man tränar, tror extremt många amatörer och även tränare helt missar detta och enbart vill uppnå en så hög svinghastighet som möjligt.
Japp, svinghastighet är långt ifrån allt och jag håller helt med om att amatörerna har dålig koll på det läget. Men att jag och mina kollegor inte har koll på det håller jag inte med om.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Målet med projektet kanske skulle vara att slå en drive med carry 275/280/290 eller till och med 300 istället?

Vad borde projektet/serien heta?
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:
Paradispetter skrev:
Exakt, ack så viktigt att ha i tanken när man tränar, tror extremt många amatörer och även tränare helt missar detta och enbart vill uppnå en så hög svinghastighet som möjligt.
Japp, svinghastighet är långt ifrån allt och jag håller helt med om att amatörerna har dålig koll på det läget. Men att jag och mina kollegor inte har koll på det håller jag inte med om.
Erkänn bara att du är kåt på svingspeed du också ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Målet med projektet kanske skulle vara att slå en drive med carry 275/280/290 eller till och med 300 istället?

Vad borde projektet/serien heta?
Det beror ju lite på vad du tror att du är kapabel till. "Slå 300 meter" skulle nog locka en del tittare :)
(300 meter totalt då).

Min egen serie, "Flyg den 200 m", skulle nog ingen vilja se :lol:
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Håller med, hitta ett standardslag med drivern som går xxx meter på beställning är ju mer intressant än att maxa upp någon enstaka drive 270 meter carry.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

drive to the limit mot 300

bra första pilot men skulle vilja ha mer data vid slagen.
Eller mer snack mellan varje slag där du säger vad du känner och sen vad datan visar.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev:drive to the limit mot 300

bra första pilot men skulle vilja ha mer data vid slagen.
Eller mer snack mellan varje slag där du säger vad du känner och sen vad datan visar.
Tack för input! Siffror är kul det håller jag med om. Måste hitta ett bra sätt att redovisa de på bara. Så fort grafik ska in i film så blir redigeringen mycket mer arbetsam. Någon som har tips på bra redigeringsprogram? Gör iMovie jobbet tror ni?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:
stevvee skrev:drive to the limit mot 300

bra första pilot men skulle vilja ha mer data vid slagen.
Eller mer snack mellan varje slag där du säger vad du känner och sen vad datan visar.
Tack för input! Siffror är kul det håller jag med om. Måste hitta ett bra sätt att redovisa de på bara. Så fort grafik ska in i film så blir redigeringen mycket mer arbetsam. Någon som har tips på bra redigeringsprogram? Gör iMovie jobbet tror ni?
Behöver ju inte vara så avancerat heller egentligen. Enkelt Word dokument som kastas in med siffrorna om datan annars är svår


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har lekt lite vidare med att få in grafik i videon. Känns det mer intressant med lite mer siffror i videon?
Jag tycker själv det blir lite matigare. Det kräver visst arbete, men det kommer det att vara värt för att få vlogg-serien bra.

Skriv svar