I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

Ericson skrev:Idag fick jag ännu mer ångest över att bo i Umeå då golfvännerna från Göteborgsområdet lade upp "första rundan för året" bilder...
Vet vad du menar, här i Skellefteå är det rätt långt kvar till golfsäsongen...jag blir dock lite räddad av mitt jobb som gör att jag reser mycket och därför kommer kunna spela en del rundor nu i maj :)
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Idag spelade jag min första runda sedan augusti! Blev 11 poäng första 9 och sedan 17 pinnar sista, helt klart nöjd över insatsen. Var riktigt kul att vara ute och veva igen!
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Idag har jag införskaffat en alignment Pro för att råda bot på min otroligt dåliga puttning som visade sig i Spanien (42 puttar sista varvet ). Nu ska jag bara lista ut hur jag ska använda den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

Idag fast egentligen i lördags så chockade jag mig själv genom att köra en runda på 79 slag (par 72) på björnhults golfklubb utanför Falkenberg.
"The only way to predict your future is to create it"
EnFahlgren
Inlägg: 36
Blev medlem: 15 sep 2017, 21:41
Ort: Östersund

MaxP skrev:Boomade boarding på Lissabons flygplats med ungefär 2 minuter på grund av transferns försening från hotellet. Nytt försök imorgon igen....
Du och portugisiska transfers Bild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

EnFahlgren skrev:
MaxP skrev:Boomade boarding på Lissabons flygplats med ungefär 2 minuter på grund av transferns försening från hotellet. Nytt försök imorgon igen....
Du och portugisiska transfers Bild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Sånt skojar vi inte om!
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Lite sent, men fick in första rundan för året i lördags på Kungsängen Queens. Som väntat rätt blött men med tanke på snötäcke för 3-4 veckor sedan var greenerna i relativt väldigt bra skick.

32 poäng, räddad av 33 puttar (ingen 3 putt!) men trots mycket nötande under vintern var teeslagen fortfarande under förväntan. Ny driver i veckan kanske botar det! :lol:
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Idag är jag ledsen över att jag måste jobba fram till 19 istället för att spela golf.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

korben skrev:Lite sent, men fick in första rundan för året i lördags på Kungsängen Queens. Som väntat rätt blött men med tanke på snötäcke för 3-4 veckor sedan var greenerna i relativt väldigt bra skick.

32 poäng, räddad av 33 puttar (ingen 3 putt!) men trots mycket nötande under vintern var teeslagen fortfarande under förväntan. Ny driver i veckan kanske botar det! :lol:
Rätt inställning! Ny utrustning är aldrig fel! :D

Gillar du Ping så kolla deras nya G400 Max.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

rycker det i varenda golf-nerv i hela kroppen
Skriv svar