Den perfekta träningsbyxan?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag är på jakt efter en byxa men kan inte hitta det jag söker.
När jag spelar en runda har jag alltid "golfkläder" byxor från Fotojoy eller Cross och en piké. Det är min standard.

Men när jag ska åka ut och träna på rangen eller stå och nöta chippar, puttar eller något liknande känner jag inte behovet av att sätta på mig "golfkläderna" istället kan jag lika gärna ha på mig en t-shirt eller en sweatshirt på överkroppen. Men jag har inte hittat någon bra byxa. Hjälp!

Det jag letar efter är en atletisk, rörlig byxa, men inte värsta joggingbyxorna eller mjukisbyxorna. Gärna ett funktionsmaterial, gärna resår i midjan och fickor fram och bak och svart färg. Är det någon av er som har hittat något sådant?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Jag är på jakt efter en byxa men kan inte hitta det jag söker.
När jag spelar en runda har jag alltid "golfkläder" byxor från Fotojoy eller Cross och en piké. Det är min standard.

Men när jag ska åka ut och träna på rangen eller stå och nöta chippar, puttar eller något liknande känner jag inte behovet av att sätta på mig "golfkläderna" istället kan jag lika gärna ha på mig en t-shirt eller en sweatshirt på överkroppen. Men jag har inte hittat någon bra byxa. Hjälp!

Det jag letar efter är en atletisk, rörlig byxa, men inte värsta joggingbyxorna eller mjukisbyxorna. Gärna ett funktionsmaterial, gärna resår i midjan och fickor fram och bak och svart färg. Är det någon av er som har hittat något sådant?
Vad är det för fel på mjukis shorts ? [VICTORY HAND]️


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Du har pumas joggers som är ett alternativ?
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Min PB runda gick jag i mjukisshorts så det finns nog tyvärr inge bättre..
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag är på jakt efter en byxa men kan inte hitta det jag söker.
När jag spelar en runda har jag alltid "golfkläder" byxor från Fotojoy eller Cross och en piké. Det är min standard.

Men när jag ska åka ut och träna på rangen eller stå och nöta chippar, puttar eller något liknande känner jag inte behovet av att sätta på mig "golfkläderna" istället kan jag lika gärna ha på mig en t-shirt eller en sweatshirt på överkroppen. Men jag har inte hittat någon bra byxa. Hjälp!

Det jag letar efter är en atletisk, rörlig byxa, men inte värsta joggingbyxorna eller mjukisbyxorna. Gärna ett funktionsmaterial, gärna resår i midjan och fickor fram och bak och svart färg. Är det någon av er som har hittat något sådant?
Du måste ha fel modell på FootJoy-brallorna om du inte vill ha dem på dig typ jämt :lol: Under Armour har annars både golfbyxor med grym stretch och er åt funktionshållet med mycket stretch, båda är som att ha på sig mjukisbrallor men med stil!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Adidas har tagit fram en sådan här kollektion tydligen så nu har jag beställt byxor till Adidasbutiken för test.
De ser dock liiiite för mjukis-aktiga ut vid en första anblick, men jag ska gå och testa iaf.

Bild

Och vem vill inte se ut som DJ?

Bild
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Bara hoppas du inte börjar gå som DJ :D
Skriv svar