I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

I fredags tog jag en lektion för att träna på järnen. Har varit väldigt ojämn med dessa, speciellt de längre järnen. Visade sig att jag slog helt felaktigt! Händerna var inte framför bollen vid impact. En liten övning och sedan har jag tränat på rangen 1h per dag samt en runda varje dag för att nöta in tekniken. Vilken enorm skillnad! Idag blev det bara 3 hinkar på rangen men det bästa med lektionen är att jag har fått samma känsla vid alla klubbor vilket gör att jag slår drivern och spoonsen enormt mycket bättre på köpet.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Idag känner jag en hel del besvikelse med beskedet att Kungsängens range stängs ner helt på obestämd framtid. Precis när de fått nya bollar och jag hade planerat att åka dit varje tisdag för att träna järnslag från gräs.

Det är folk som slagit över nätet.

Jag kan i stort sett inte spela utan att slå en halv hink först. Värma upp, hitta bollsinnet någonstans långt inne.

De hade en bur förra året, men den är borta, så inte så konstigt att detta skett. Rangen är på tok för dålig och lösningarna också.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:Idag känner jag en hel del besvikelse med beskedet att Kungsängens range stängs ner helt på obestämd framtid. Precis när de fått nya bollar och jag hade planerat att åka dit varje tisdag för att träna järnslag från gräs.

Det är folk som slagit över nätet.

Jag kan i stort sett inte spela utan att slå en halv hink först. Värma upp, hitta bollsinnet någonstans långt inne.

De hade en bur förra året, men den är borta, så inte så konstigt att detta skett. Rangen är på tok för dålig och lösningarna också.
Vart hittar man den infon ? Banstatus säger fortfarande öppet och inget på fejjan.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev:
Niklas skrev:Idag känner jag en hel del besvikelse med beskedet att Kungsängens range stängs ner helt på obestämd framtid. Precis när de fått nya bollar och jag hade planerat att åka dit varje tisdag för att träna järnslag från gräs.

Det är folk som slagit över nätet.

Jag kan i stort sett inte spela utan att slå en halv hink först. Värma upp, hitta bollsinnet någonstans långt inne.

De hade en bur förra året, men den är borta, så inte så konstigt att detta skett. Rangen är på tok för dålig och lösningarna också.
Vart hittar man den infon ? Banstatus säger fortfarande öppet och inget på fejjan.
https://golfstar.se/blog/2018/05/16/kun ... ls-vidare/

Antar att de uppdarera banstatusen med denna info snart.

Att förbjuda driver helt känns som enda lösningen, men några få kommer ju fortfarande inte respektera detta.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:
stevvee skrev:
Niklas skrev:Idag känner jag en hel del besvikelse med beskedet att Kungsängens range stängs ner helt på obestämd framtid. Precis när de fått nya bollar och jag hade planerat att åka dit varje tisdag för att träna järnslag från gräs.

Det är folk som slagit över nätet.

Jag kan i stort sett inte spela utan att slå en halv hink först. Värma upp, hitta bollsinnet någonstans långt inne.

De hade en bur förra året, men den är borta, så inte så konstigt att detta skett. Rangen är på tok för dålig och lösningarna också.
Vart hittar man den infon ? Banstatus säger fortfarande öppet och inget på fejjan.
https://golfstar.se/blog/2018/05/16/kun ... ls-vidare/

Antar att de uppdarera banstatusen med denna info snart.

Att förbjuda driver helt känns som enda lösningen, men några få kommer ju fortfarande inte respektera detta.

Förbjudet har ju funnits länge att slå över 200 meter så jag är inte förvånad att vissa inte klarar av att hålla igen. Jag hoppas man fördelar dom där nya rangebollarna till andra ranger som behöver.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

Är jag väldigt nära att trycka på checkout för min order av lite nya (begagnade) golfsaker...

Har fastnat för Wilson V4or som järnset, Callaway Big Bertha Alpha som driver, TaylorMade SLDR som 3W och en Titleist Vokey SM5 F-Grind Tour Chrome 52 graders...oj oj vad det kliar i fingrarna...

Största beslutsångesten är trots allt järnklubborna, ett alternativ till V4orna är AP2 714...

Beslutsångest!!! :o :shock: :? :lol:
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Idag var det säsongspremiär för H22 Skåne div1 på Skyrup. Varmt som fan och ruskigt kvalmigt, man kände riktigt hur åskan hängde i luften. Banan var snustorr och hård och visade tecken på en usel vår. Mycket av deras renoveringar hade tyvärr stendött. Efter två-tre hål började mycket riktigt åskan att höras. Efter 4 hål känns det ganska dumt att spela men ingen signal kommer. Efter 5 hål ser vi att en annan boll kliver av. Vi tar beslutet att spela 6:an då det är ett par tre som går i rätt riktning, och då jävlar i berget börjar det åska på riktigt och vi går av direkt. Ca 20min efter att vi kommit till klubbhuset tas efter viss övertalning beslutet att blåsa av tävlingen. Sen börjar det smälla och regna riktigt ordentligt. Banan tål inte vatten och det ser rätt översvämmat ut överallt. Bara att åka hem. Oh well. Får hoppas att jag kan komma loss från jobbet även nästa vecka så jag kan spela omgång nr 2...
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

e-Fredde skrev:Är jag väldigt nära att trycka på checkout för min order av lite nya (begagnade) golfsaker...

Har fastnat för Wilson V4or som järnset, Callaway Big Bertha Alpha som driver, TaylorMade SLDR som 3W och en Titleist Vokey SM5 F-Grind Tour Chrome 52 graders...oj oj vad det kliar i fingrarna...

Största beslutsångesten är trots allt järnklubborna, ett alternativ till V4orna är AP2 714...

Beslutsångest!!! :o :shock: :? :lol:
Jag har en alpha till Salu. Skaftet är kortat en aning då jag tyckte de va för långt så är mer normalt nu ;)

Jag rekommenderar Sldr s 15°. Den går så sjuuuuukt långt!!

Och mär det kommer till v4 kan det inte gå fel. Sjukt trevliga!
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
KW_
Inlägg: 10
Blev medlem: 02 nov 2017, 10:17

Spelade jag den 5e rundan, 87 slag. Överlag nöjd, tappade en del fokus på slutet då det var en del väntan. Tyvärr gick de övriga i min boll inte 18, men det var trevligt ändå då jag snackade en del med paret bakom som släppte förbi mig på 10an och sedan träffade varje tee medan jag väntade på de framför. Funderar även på det här med sänkning när man inte har någon markör, har nu haft 2 kanonrundor i rad (49p, och idag 55p) och det var lite därför jag bokade in mig i en annan ensamboll idag, som sedan visade sig vara en 2 boll. Anyways, här är scorekortet:
Bilagor
IMG-2744.png
IMG-2744.png (46.03 KiB) Visad 6426 gånger
---------------------------
9.4
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Vaknar jag upp på hemmaplan för första gången i maj månad. :lol: Termometern står på 22 grader och det är hur grönt som helst utanför dörren. Känns mysko det här.
Skriv svar