JW hackar sig mot singel

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Grattis till giftermål! Honey moon på golfbanan då :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JonWol skrev:Hann med att spela baknian ikväll på Queens, blev en riktigt trevlig score med säsongens första sänkning till 25,5 som resultat.

Mycket nöjd!

Nu blir det en dryg veckas uppehåll så jag tydligen måste närvara vid mitt eget bröllop. Får ta igen det veckan därpå ;-)

På återseende! Bild

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Läste ett intressant citat om det igår:
”Somehow wedding season always seems to collide with golf season”


Skickat från min iPhone med Tapatalk
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Hallå igen!
Det här med att ha bröllop mitt i golfsäsongen var ingen bra idé. Giftermålet i sig var det inget fel på, tvärt om. Däremot dagens runda efter ett uppehåll på 10 dagar lidande. 124 slag och en höjning till 25,6. Skulle på att jag bytte från Golfshot till Golf Game Book. Tillbaka till ritbordet med andra ord. Får se om jag kan klämma in en runda på fredag för lite chans till revansch.

På återseende

Bild

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Tack för varningen om giftermål !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Snabb uppdatering. Spelat tre rundor sen sist, en undermålig och två horribla. Kort och gott, tre höjningar och nu på 25,9. Skall försöka klämma in lite träning för att få ordning på järnspelet och wedgarna.

För övrigt kom lottningen till Tee Party Shootout idag och ska jag vara realistisk åker jag nog ut i första rundan som jag spelar i dagsläget. Hoppas man kan vända på trenden inom kort.

Hörs snart igen!
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JonWol skrev:Snabb uppdatering. Spelat tre rundor sen sist, en undermålig och två horribla. Kort och gott, tre höjningar och nu på 25,9. Skall försöka klämma in lite träning för att få ordning på järnspelet och wedgarna.

För övrigt kom lottningen till Tee Party Shootout idag och ska jag vara realistisk åker jag nog ut i första rundan som jag spelar i dagsläget. Hoppas man kan vända på trenden inom kort.

Hörs snart igen!
Säg inte det angående Tee Party Shootout. Match spel är en svår sak att bemästra och kan knäcka vem som helst, så med det sagt har du en chans även om man spelar dåligt.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Tillbaka igen efter dagens snabbrunda på Kings första nio. Hade med mig lillknodden som caddie, och det blir fler gånger vill jag lova. Spelade fint, blev inte arg och tog framför allt bra beslut när jag hamnat i trubbel. 21 poäng blev det till slut, och en sänkning till 24,7. För övrigt var detta första gången jag går under 50 slag över 9 hål på Kings och detta trots att jag hålat ut på samtliga hål. Hoppas att det fortsätter i denna riktning nu bara.

Hare! Bild

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JonWol skrev:Tillbaka igen efter dagens snabbrunda på Kings första nio. Hade med mig lillknodden som caddie, och det blir fler gånger vill jag lova. Spelade fint, blev inte arg och tog framför allt bra beslut när jag hamnat i trubbel. 21 poäng blev det till slut, och en sänkning till 24,7. För övrigt var detta första gången jag går under 50 slag över 9 hål på Kings och detta trots att jag hålat ut på samtliga hål. Hoppas att det fortsätter i denna riktning nu bara.

Hare! Bild

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Kul, bra lirat!
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Sen sist har jag spelat 5 rundor, varav 3 var 9 hål. Har gått så sjukt dåligt, vilket renderar i 5 höjningar... Nu ligger man på 25,2. Nästa runda blir i helgen, hoppas på att hitta tillbaka till spelet.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Nu har det gått drygt ett dygn sedan mitt möte med Alexander Wisell i Teeparty Shootout. Det är dessutom ohyggligt längesedan jag uppdaterade här.

Jag har lagt en del tid på träning den senaste tiden, framför allt eftersom spelet på banan varit bedrövligt, men också för att försöka vässa spelet inför gårdagens match. För er som sett senaste Teeparty så vet ni redan att Alexander gick vinnande ur striden. Tänkte snabbt gå igenom hålen i vår match som spelades på Bro-Bålsta GK.

Hål 1 Par 5
Börjar starkt med att bränna första utslaget med en Bubba-slice rakt ut i skogen på den vänstra sidan av fairway. Jag ser chanserna att hitta bollen som ytterst små och när herr Wisell tillägger att det är huggormarnas kungarike lägger jag inte ens en sekunds tanke på att leta efter den. Slår mitt tredje slag från tee, ej provisorisk, och smackar på en svag fade mitt i fairway. Slår sedan en hybrid som fastnar i ruffen ca 40 meter från green, wedge landar sedan i frånlutet på green och rullar ut till 5-6 meter. 2-putt följer och Alex vinner hålet med ett komfortabelt par. Alex 1 upp.

Hål 2 Par 4
Slår en J5 från tee som stannar 4 meter från att vara perfekt, träd i linjen för flagg gör att jag får spela mot mitten av green. Landar i framkant och har därifrån kvar en 20-metersputt some slutar i treputt och bogey, men delar ändå hålet då Alex gör par och jag har ett slag. Alex 1 upp.

Hål 3 Par 3
112 m nedför. Drog ner en PW till 80-85% som såg bra ut hela vägen till dess att den landade precis i framkant på green. Lång putt med ordentligt break följde och det blev tillslut en treputt. Vann dock hålet efter en olycklig dubbel från Alex, hans egentligen enda plump i score kortet på hela kvällen. Even Steven efter 3.

Hål 4 par 4
Bubba är ute och vevar igen men denna gången håller jag bollen i spel, om ändå långt ute i vänsterruffen. Långt kvar men provar med J5 till upphöjd green. Landar kort och studsar ner i tjocken till vänster. Lyckas få upp bollen till drygt 4 meter därifrån och tvåputtar för delning. Alltjämt even.

Hål 5 par 4.
Kort par 4 som med medvind och en bra träff är nåbar. Båda slår bra utslag och jag har ca 45 meter kvar in på andraslaget. Väljer ett lågt slag som landar precis i början av greenen men inte riktigt rullar ut hela vägen. Alex väljer ett högt slag med mycket spinn som landar 1 meter från pinnen och slår tvärstopp. Tap-in-birdie för Alex och jag missar 70 cm för delning på min andraputt och Alex tar ledningen med 1 igen.

Hål 6 par 5.
Håller sedvanligt ut mot högerkanten för min vänsterskruv, men får givetvis på den rakaste drive jag någonsin slagit, landar höger om fairway. Bollen ligger relativt bra till men är omgiven av långa grässtrå som suger tag i klubben på nedvägen, vilket leder till att mitt andraslaget endast orkar 40 meter framåt. Väl medveten om att jag måste vinna hålet så går jag aggressivt med min hybrid för att ge mig en chans att vinna. Då kommer det en klassisk toppad boll à la JW, som visserligen slutar upp mitt i fairway, men lämnar mig med 135 meter till flaggan.

Jag och Alex har tidigare under rundan diskuterat hur vi båda avskyr våra J7:or och inte slår dom om vi ens måste. Men nu står jag där med ett avstånd som säger J7 och ett tvång på att sätta den nära. Jag väljer att bryta mot mina principer och plockar fram sjuan trots allt. Bra träff, men högerskruv istället för vänsterskruv och bollen hamnar i den högra greenbunkern. Tävlingsmänniska till trots så försöker jag att hålla skenet uppe genom att tänka att han också kan missa. Men när jag tar bunkerslaget tjockt och inte tar mig ur bunkern går luften ur mig. Jag behöver ytterligare tre slag för att ta mig upp på green och hållar sedan ut med 10 slag, Alex har spelat safe och noterar en bogey i kortet.

Alex segrar således med 2-0 och går vidare i tävlingen.

Är förlusten till trots väldigt nöjd med mitt spel och det ska tilläggas att Alex spelade sjukt stabilt. Ett par tre missar kostade dyrt och det får jag leva med. Tar dock med mig en fantastiskt trevlig runda, på en trevlig bana och att jag lärt känna en riktigt skön golfare på köpet. Det var verkligen genuint roligt att gå en runda med Alex och det märktes definitivt inte av någon spänning på grund av tävlingen utan det kändes avslappnat hela vägen.

Jag tar med mig lärdomen till nästa år och hoppas att Alex tar sig långt i årets upplaga!

Tack för den här gången, på återseende!
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
Skriv svar