All utrustning i samma märke.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Alltså, det ser ju jäkligt tjusigt ut men det vill till att man spelar bra med grejerna också. Jag skulle inte går för en märkeshomogen bag om det inte var det bevisligen bästa för min sving och mitt spel.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

joakim.pekkari skrev:Alltså, det ser ju jäkligt tjusigt ut men det vill till att man spelar bra med grejerna också. Jag skulle inte går för en märkeshomogen bag om det inte var det bevisligen bästa för min sving och mitt spel.
Tittar man på stora märken som Titleist, TaylorMade och Callaway blir det nog svårt att INTE hitta en komplett uppsättning som passar en. De har ju så ofantligt många olika modeller.
Fidde
Inlägg: 52
Blev medlem: 06 mar 2017, 21:42

Hej

Känns skönt att höra i podden att man har stöd i sitt tänk kring utrusning i samma märke. Tack Johan S och Max P :) :)

Ps. MaxP bag kommer till 100% enbart innehålla Titleist :twisted:
Hemmabana: Ystad Golfklubb
HCP: 8,3
Human Skills HCP: +36
GolfGameBook: Fredrik Lindgren
Instagram: fiddegolf
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Fidde skrev:Hej

Känns skönt att höra i podden att man har stöd i sitt tänk kring utrusning i samma märke. Tack Johan S och Max P :) :)

Ps. MaxP bag kommer till 100% enbart innehålla Titleist :twisted:

Innan säsongen är slut så ska vi se till att Salzmann's bag består av Wilson ;)
Saltar alltid en bra story
Fidde
Inlägg: 52
Blev medlem: 06 mar 2017, 21:42

Paradispetter skrev:
Fidde skrev:Hej

Känns skönt att höra i podden att man har stöd i sitt tänk kring utrusning i samma märke. Tack Johan S och Max P :) :)

Ps. MaxP bag kommer till 100% enbart innehålla Titleist :twisted:

Innan säsongen är slut så ska vi se till att Salzmann's bag består av Wilson ;)
Wilson gör ju jäkligt bra tennisracket.....jag tror han fortsätter med Taylor Made eller kanske sneglar åt Titleist :lol: :lol:
Hemmabana: Ystad Golfklubb
HCP: 8,3
Human Skills HCP: +36
GolfGameBook: Fredrik Lindgren
Instagram: fiddegolf
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Fidde skrev:
Paradispetter skrev:
Fidde skrev:Hej

Känns skönt att höra i podden att man har stöd i sitt tänk kring utrusning i samma märke. Tack Johan S och Max P :) :)

Ps. MaxP bag kommer till 100% enbart innehålla Titleist :twisted:

Innan säsongen är slut så ska vi se till att Salzmann's bag består av Wilson ;)
Wilson gör ju jäkligt bra tennisracket.....jag tror han fortsätter med Taylor Made eller kanske sneglar åt Titleist :lol: :lol:
Hehe.. jag kan säga som så att jag tror allt kommer att bytas ut under säsongen.. men vad det blir återstår att se :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

joakim.pekkari skrev:Alltså, det ser ju jäkligt tjusigt ut men det vill till att man spelar bra med grejerna också. Jag skulle inte går för en märkeshomogen bag om det inte var det bevisligen bästa för min sving och mitt spel.
Samma här.
Har sålt själen och kör tom. en H2NO bag ist.f en tourbag som jag hellre skulle vilja ha.
Har 5 olika märken i bagen och skulle gärna dra ner det till 2-3.

Egon
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

Det är väl klart att man ska ha alla klubbor i samma märke.
Det är väl i sådant fall som puttern får vara i ett annat märke.
Visst jag har ingen TaylorMade bag, men annars är det TaylorMade för hela slanten för min del...

Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk
Golftrainer.se
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 jun 2018, 14:42

Personligen har jag ett komplett set med Mizuno JPX850 inkl. hybrider och driver. Till en Mizunobag med mizunoparaply, handduk med mera..

Ärligt talat tycker jag det ser för uppstyltat ut, men då jag fick allt i ett paket för inköpspris så var det ett ”ja varför inte..” som var svårt att motstå. Blev även erbjuden gratis brodyr med namn på bagen men kände att där tog det stopp.

Kan säga rakt av att det ser alldeles för professionellt ut. I mitt fall är det som att sätta en 10åring i racingkläder i en formel-1 bil och se honom krama närmsta däckhög.

/Christoffer
https://golftrainer.se
Tillbehör och hjälpmedel för golfträning
Fidde
Inlägg: 52
Blev medlem: 06 mar 2017, 21:42

Spännade tankar av många......men i grunden så verkar det viktigt hur saker ser ut när man ska spela golf. Jag försöker vara stor i mina tankar och försöker förstå varför ett märke i bagen skulle vara för proffs.
När jag joggar har jag Nike skor, shorts o två gamla Nike t-shirts som jag varvar. Kanske därför folk vänder sig om och ropar......”kom igen proffset”[BLACK SUN WITH RAYS]️[BLACK SUN WITH RAYS]️


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hemmabana: Ystad Golfklubb
HCP: 8,3
Human Skills HCP: +36
GolfGameBook: Fredrik Lindgren
Instagram: fiddegolf
Skriv svar