banor kring Stockholm att rekomendera

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Phofman skrev:Tänkte ta med en kompis och besöka tre Golfstaranläggningar kommande vecka. Blir 3 ronder.

1. Kings
2. ?
3. ?

Vilka banor efter Kings håller bäst skick i dagsläget?
Viksberg eller Riksten kan jag rekommendera också. Och Waxholm!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Phofman
Inlägg: 28
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:02

Tack för era förslag. Blir Kings, Riksten samt Waxholm eller brollsta. Till er som rekommenderar Bodaholm, spelade den i juni, den var fruktansvärt torr. Skulle behöva lite vatten, i annat fall en bana med en rolig layout.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Phofman skrev:Tack för era förslag. Blir Kings, Riksten samt Waxholm eller brollsta. Till er som rekommenderar Bodaholm, spelade den i juni, den var fruktansvärt torr. Skulle behöva lite vatten, i annat fall en bana med en rolig layout.
Brollsta ska ha Junior SM Match i slutet på juli så de bör vara i rätt bra skick inom kort.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Phofman skrev:Tack för era förslag. Blir Kings, Riksten samt Waxholm eller brollsta. Till er som rekommenderar Bodaholm, spelade den i juni, den var fruktansvärt torr. Skulle behöva lite vatten, i annat fall en bana med en rolig layout.
Jo det var en pump som gått sönder men åtgärdad nu och banan är påväg tillbaka i kalas skick igen. Dom jobbar med greenerna extra mycket just nu.

Kom gärna med input om Riksten och Waxholm !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Phofman
Inlägg: 28
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:02

Kan meddela er alla att Kungsängen Kings och Queens helt klart är bäst. Brollsta ej spelvärd i dagsläget (tröga greener när jag spelade), men ändå rätt bra fairways. Tror de får igång den rätt snart dock. Viksberg var helt klart spelvärd, ganska rolig. Vissa hål kändes dock enbart som utfyllnad.

Kan meddela att min kompis tyckte bäst om Queens sett till skick och spelglädje.
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Har spelat ett par rundor på Riksten den senaste veckan. Liksom alla andra banor är fairways i desperat behov av vatten men greenerna håller fortfarande.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Brollsta är just nu i toppskick! JSM Match går där och banan presenteras riktigt fin.
jonascedergrip
Inlägg: 4
Blev medlem: 31 jul 2018, 19:18

Botkyrka och Haningestrand är otroligt fina och mycket prisvärda.

(Även Salem brukar vara kanon, men de har insett deras värde nu och därmed höjd greenfeen.)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag måste rekommendera Salem efter helgens lir där.. så bra!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Kul att kunna få hjälpa till med en sån här sak.
Kungliga Drottningholm är för det första en riktigt rolig golfbana men för det andra i fruktansvärt fint skick.
Skriv svar