3 saker som gör en golfbana bra

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vad rankar du som dina topp 3 saker som gör en golfbana bra?
Mina blir följande:

1. En genomtänkt layout, spelar dock ingen roll om det är en lång eller kort bana. Så länge allt är genomtänkt och välplacerat. Gärna risk and reward-hål, det älskar jag.
2. Finish om inte greenerna rullar som de ska, eller om du får kassa lägen på fairway är det ingen hit.
3. Naturligt vaker omgivning för att en bana ska komma till 5+ så vill jag att det ska vara vackert. Därav kommer inte konstgjorda banor typ som i Dubai osv kunna rankas 5+ av mig.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

1. Finish på greener. Jag kan såga en bana rakt av om greenerna är ojämna/hoppiga osv. om fairway är sämre kan jag ta då det inte är riktigt lika viktigt som greener. Teeboxar är också jävligt viktiga, dom får inte se ut som quasimodo och man skall kunna stå rakt.

2. Banan skall visa tydligt hur den skall spelas. Layouten skall vara genomtänkt och det är okej med något kalle anka hål. Risk and Reward är ju alltid trevligt men där tycker jag det är viktigt med längder så man får med många golfare och inte bara dom långtslående monstren.

3. övningsområden. Det verkar vara väldigt lågt prioriterat hos många klubbar man besöker. Jag vill ha bra wedge område och gärna bra greener. Tyvärr har inte min hemmabana bra område för wedgar och putting green är väldigt liten och meningslös även om den är bra för att kolla hastighet på. Så tränings möjligheter står högt i kurs hos mig.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar