Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Första rundan efter Vision54-workshopen. Årsbästa med 77 slag och 36 poäng.
Jag arbetade hela rundan med think box play box och även memory box.

De känslorna jag använde mest var att slå slag med bara 80% kraft, och när jag kände att jag behövde mer kräm så fokuserade jag på att jag skulle hålla en snygg finish till dess att bollen hade landat. De två funkade fint för mig. Vid något enstaka tillfälle fokuserade jag på att känna fötternas kontakt med marken vid chippar och korta wedgar.

Det här med 80% är så skönt, bollen går inte något direkt kortare för det. Smaskade upp en drive på hål 17 till 6 meter från pinnen med carry på 240-ish. Och en J6 på hål 18 165 meter och 2 meter från pinnen. Jag är stolt att jag lyckades med det här trots en trippel på ettan. Så nu ser jag fram emot att fortsätta träna på Vision54 i veckan som kommer inför SM.
Skärmavbild 2018-07-08 kl. 19.13.26.png
80% sving, förstår jag dig rätt om vi då menar längden? Eller är det även kraften?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Första rundan efter Vision54-workshopen. Årsbästa med 77 slag och 36 poäng.
Jag arbetade hela rundan med think box play box och även memory box.

De känslorna jag använde mest var att slå slag med bara 80% kraft, och när jag kände att jag behövde mer kräm så fokuserade jag på att jag skulle hålla en snygg finish till dess att bollen hade landat. De två funkade fint för mig. Vid något enstaka tillfälle fokuserade jag på att känna fötternas kontakt med marken vid chippar och korta wedgar.

Det här med 80% är så skönt, bollen går inte något direkt kortare för det. Smaskade upp en drive på hål 17 till 6 meter från pinnen med carry på 240-ish. Och en J6 på hål 18 165 meter och 2 meter från pinnen. Jag är stolt att jag lyckades med det här trots en trippel på ettan. Så nu ser jag fram emot att fortsätta träna på Vision54 i veckan som kommer inför SM.
Skärmavbild 2018-07-08 kl. 19.13.26.png
80% sving, förstår jag dig rätt om vi då menar längden? Eller är det även kraften?
Jag har inte varit så tydlig i vad jag menar, men med känslan 80% så svingar jag lugnare/långsammare än normalt.
Full sving, men 80% kraft.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Igår blev det tre timmar på Frösåker G&CC med Matz Evensson som är head Pro och arbetar tätt ihop med Titleist.

Vi gjorde custom fitting av nya järn, wedgar och hybrid.

Bild

Det kommer bli en riktigt nördig podd tillsammans med Matz om upplevelsen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu ska jag ut och lira ett varv med Johan Teeparty Sköld!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nästa vecka när jag har det lite lugnare ska jag uppdatera den senaste tidens golfspel här i dagboken.
Jag har ju bland annat lirat SM och nu en match mot Skölden.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag ska jag tillbaka till Frösåker för att göra klart mina nya järn och min hybrid.
Gap fitting och grepp står på schemat. Jag funderar på att lira en runda efteråt, om man spelar efter 17.00 så kostar det bara 350kr för en runda på fantastiska Frösåker. Än så länge har jag inte någon att lira med, någon som är sugen på att sällskapa?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det blev en session med FlightScope idag för att hitta avstånden med de nya järnen.
Jag kan konstatera att de går kortare än mina PSi. Jag har inte hittat 100% längder än men börjar få ett hum hur långt de här iaf.

7/8/9 går ungefär 150/140/130

6/5/4 165/175/180 så där är inte gapsen riktigt bra än..

Lite för långt gap mellan 6 och 7. Och lite för litet mellan 4 och 5..


Bild

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Det blev en session med FlightScope idag för att hitta avstånden med de nya järnen.
Jag kan konstatera att de går kortare än mina PSi. Jag har inte hittat 100% längder än men börjar få ett hum hur långt de här iaf.

7/8/9 går ungefär 150/140/130

6/5/4 165/175/180 så där är inte gapsen riktigt bra än..

Lite för långt gap mellan 6 och 7. Och lite för litet mellan 4 och 5..


Bild

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Med tanke på dina tidigare längder och om jag jämför med mina längder med AP2 bör du kunna få ut mer utav 7,8,9 iallafall 5 meter till. Hade du bra bollträff med dom ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag stortorskade jag en match på Lindö Dal.. 4&2.

Började med riktigt fint järnspel men fick inte till puttningen och sedan kom det misstag efter misstag. Märkligt att känna att spelet är där men skjuta 45 första 9.
Till slut orkade jag inte ens håla ut.
Kan bero på uppstigning 05.15... inte riktigt van vid så tidig uppgång. Men fina bilder och filmer blev det...

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

R1 av SGF H30 på Salems GK.
Summeras så här. Kanske det bästa långa spelet på hela säsongen. Och det bästa processtänket på hela säsongen.

MEN det sämsta närspelet på hela säsongen förstörde en annars fin dag.

37 puttar, varav 22 första nio OCH 15 chippar. Så sjukt illa. Imorgon ska jag fokusera på att fortsätta det fina långa spela och slipa på processen kring putt och chipp.

Bild

Bild

Bild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar