Fri lättnad?

Här snackar vi golfregler...
jonascedergrip
Inlägg: 4
Blev medlem: 31 jul 2018, 19:18

04 aug 2018, 09:23

Jag hamnade under gårdagens träningsrond i ett läge ett par decimeter ifrån ett stängsel som skiljer banan från rangen. Nederdelen av stolparna är vitmålade och således även markering för OB.

Om det suttit pinnar på ”rangesidan” om stolparna så hade jag inte ens varit osäker, då har jag fri dropp pga tillverkat föremål (?).

Likadant om pinnarna suttit på ”bansidan” så antar jag att jag INTE har fri dropp eftersom stängslet då inte blir en del av banan?

Men när föremålet är gränsen, vad gäller då?

Tack!

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
joakim.pekkari
Inlägg: 302
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

04 aug 2018, 15:05

Ingen lättnad, många klubbar sätter sina OB-pinnar precis innanför näten för att ge spelaren möjligt att droppa sig fri från nätet/stolparna.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Krånglar till det och försöker spela även åt vänster - Följ mitt projekt här!
Hcp 3,2 Klubb Barsebäck G&CC
Instagram: livingpixels GameBook: joakimpekkari / jockeleftie
MaxP
Inlägg: 3718
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05

05 aug 2018, 09:00

joakim.pekkari skrev:
04 aug 2018, 15:05
Ingen lättnad, många klubbar sätter sina OB-pinnar precis innanför näten för att ge spelaren möjligt att droppa sig fri från nätet/stolparna.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
+1!
jonascedergrip
Inlägg: 4
Blev medlem: 31 jul 2018, 19:18

05 aug 2018, 09:05

Läste ett stycke nu, och som jag förstår det, om det istället varit en bänk som stod utanför eller på banan och hindrade min sving så hade jag fått fri lättnad pga att den inte markerar banans gräns?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar