Min golfsatsning!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev: 07 aug 2018, 15:45 Ja nu har det gått en vecka sedan senaste ronden, sedan dess har man gjort 4 dagar i Västervik, men det hör inte hit.

Nora GK stod för underlaget, en fin bana men kunde varit i väldigt mycket bättre skick, det var slagskott på green som gällde. Vi fick för oss att spela den från vit, så det blev många drives. Det var riktigt utmanade och det slutade med 88 brutto 70 netto, 39 inspelade poäng och sänkning.

Som att inte det var nog så spelade jag några dagar tidigare hemmabanan Hagge GK och promenerade in med 37 pinnar, sänkning två rundor på raken och nuvarande handicap är 13,7.

Målet är under 10 denna säsong, efter Nora så började jag snegla på cuten på KM som inte ligger jätte långt bort.

Ska ta en kraftsamling nu och med fokus träna på rätt saker för att ta mig nedåt och toppa formen till KM.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kul att höra att resultaten ramlar in Lundgren!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Igår körde jag ett rangepass med fokus på drivern, jobbade med att få en bra bollträff och att jobba igenom händerna då jag har problem med att ”tappa” händerna och träffa bollen med öppet klubbhuvud.

Halvsvingade för att hitta känslan och få en centrerad träff, imponerande hur långt man slår med en halvsving när man träffar bollen mitt i.

Slog en hink, tog ca 30-35 minuter, slog en boll, luftsvingade för känslan med händerna slog en boll och höll på så till det kändes bra, när jag sedan körde lugna fullsvingar så gick det fortsatt bra och när jag vred på i mitt vanlig tempo så gled träffen ut lite mot tån men fortfarande bra.

Sedan slog jag en halv hink spoon för att hitta och markera vart jag ska greppa då jag inte har någon markering på det greppet, hittade, markerade och den gick fint.

Sista halvan så lattjade jag wedgar och järn, hade en rätt så stark sid vind så lekte lite med skruven och försökte hålla upp den mot vinden.

Nöjd och med en känsla att jag åstadkommit något åkte jag hem, idag ska jag spela orresta som ryktas vara i kanon skick. Målet är självklart en sänkning, uppdatering på det kommer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

StefanL skrev: 09 aug 2018, 07:35 Igår körde jag ett rangepass med fokus på drivern, jobbade med att få en bra bollträff och att jobba igenom händerna då jag har problem med att ”tappa” händerna och träffa bollen med öppet klubbhuvud.

Halvsvingade för att hitta känslan och få en centrerad träff, imponerande hur långt man slår med en halvsving när man träffar bollen mitt i.

Slog en hink, tog ca 30-35 minuter, slog en boll, luftsvingade för känslan med händerna slog en boll och höll på så till det kändes bra, när jag sedan körde lugna fullsvingar så gick det fortsatt bra och när jag vred på i mitt vanlig tempo så gled träffen ut lite mot tån men fortfarande bra.

Sedan slog jag en halv hink spoon för att hitta och markera vart jag ska greppa då jag inte har någon markering på det greppet, hittade, markerade och den gick fint.

Sista halvan så lattjade jag wedgar och järn, hade en rätt så stark sid vind så lekte lite med skruven och försökte hålla upp den mot vinden.

Nöjd och med en känsla att jag åstadkommit något åkte jag hem, idag ska jag spela orresta som ryktas vara i kanon skick. Målet är självklart en sänkning, uppdatering på det kommer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Uppdatering i eftermiddag : Sänkning och nu hcp 12,9
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev:
StefanL skrev: 09 aug 2018, 07:35 Igår körde jag ett rangepass med fokus på drivern, jobbade med att få en bra bollträff och att jobba igenom händerna då jag har problem med att ”tappa” händerna och träffa bollen med öppet klubbhuvud.

Halvsvingade för att hitta känslan och få en centrerad träff, imponerande hur långt man slår med en halvsving när man träffar bollen mitt i.

Slog en hink, tog ca 30-35 minuter, slog en boll, luftsvingade för känslan med händerna slog en boll och höll på så till det kändes bra, när jag sedan körde lugna fullsvingar så gick det fortsatt bra och när jag vred på i mitt vanlig tempo så gled träffen ut lite mot tån men fortfarande bra.

Sedan slog jag en halv hink spoon för att hitta och markera vart jag ska greppa då jag inte har någon markering på det greppet, hittade, markerade och den gick fint.

Sista halvan så lattjade jag wedgar och järn, hade en rätt så stark sid vind så lekte lite med skruven och försökte hålla upp den mot vinden.

Nöjd och med en känsla att jag åstadkommit något åkte jag hem, idag ska jag spela orresta som ryktas vara i kanon skick. Målet är självklart en sänkning, uppdatering på det kommer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Uppdatering i eftermiddag : Sänkning och nu hcp 12,9
+1 på den


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Syntax Error :!: :!:
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Första nio sämsta jag spelat på månader, dåligt fokus och dåligt med energi.

Andra nio, efter 2 korvar och en äggmacka så hittade jag energi och fokus.

15 dåligt klubbval = slår bort två från tee.
17 trodde vi att vi hade bollen men hittade den inte när vi kom fram.
18 då var det bara att dunka och slå. Gick för det på två men la bollen i två olika vattenhinder.

Vad är det man säger, man gör alltid en plattmatch i en turnering och det här får väl vara min plattmatch då.

Bild

Tar med mig spelet sista nio, där jag börjar träffa järnen och håller bollen i spel.

Kort om Orresta, SPELA DEN!
Banan är i fruktansvärt bra skick.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Klassiska Orresta, de har alltså bra tillgång till vatten.
Ska försöka få in den i år.
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Jag ska plocka ur wedgarna tills i år, jag har kommit på hur jag ska bli bättre på närspelet.

Jag ska träffa alla greener i år, så kommer inte behöva nå wedgar.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

StefanL skrev: 14 feb 2019, 10:56 Jag ska plocka ur wedgarna tills i år, jag har kommit på hur jag ska bli bättre på närspelet.

Jag ska träffa alla greener i år, så kommer inte behöva nå wedgar.
Men du kommer ju endast ha en wedge kvar till green efter ditt utslag på alla hål i år?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Jag slog bollar igår, det var kul att slå spoon.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar