Golfappar

Här snackar vi allmänt om golf...
JohanO
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 jun 2018, 16:37
Ort: Örebro

Hej, jag undrar om ni har några tips på bra golfappar man kan använda som stöd för t.ex att föra statistik, se avstånd till flaggan eller bunkrar osv?

Jag såg någon här i forumet som postade screenshots från en app som heter Golf GameBook. Är det den bästa eller finns det andra bättre? Jag skulle gärna vilja ha en app som hjälper mig registrera var varje slag hamnade, t.ex genom att man går fram till sin boll och trycker på en knapp i appen, så att man i efterhand kan se hur man spelade.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanO skrev:Hej, jag undrar om ni har några tips på bra golfappar man kan använda som stöd för t.ex att föra statistik, se avstånd till flaggan eller bunkrar osv?

Jag såg någon här i forumet som postade screenshots från en app som heter Golf GameBook. Är det den bästa eller finns det andra bättre? Jag skulle gärna vilja ha en app som hjälper mig registrera var varje slag hamnade, t.ex genom att man går fram till sin boll och trycker på en knapp i appen, så att man i efterhand kan se hur man spelade.
Tjena.

Vet inte om det finns någon app som gör allt det du önskar men arcoss ger ju det som du vill ha iallafall. Finns liknande system också och bör gå att hitta till rimlig prisvärd peng begagnat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
JohanO
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 jun 2018, 16:37
Ort: Örebro

Ok tack för tipset, jag ska kolla in arcoss!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Golf Logix hade funktionen att man kunde samla slaglängder och få ut medellängd med varje klubba.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Golfshot har så att man kan mäta längden på varje slag, utöver det vanliga med GIR, FIR, puttar, bunkerslag, plikslag osv.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Jag använder Hole 19 Golf. https://www.hole19golf.com
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Jag har använt Arccos i ett år nu och är väldigt nöjd.

Den använder strokes gained metoden för att pålysa svagheter och styrkor i ditt spel; tee slag, approach, chipping, bunker och puttar. Förra året spelade jag på runt 17 i handicap med klart under mitt hcp i närspelet men 30+ på tee.

Ny custom driver och teeslagen är nu nere på 11.9 och totalt hcp ner från 17.7 till 14.5.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

I går var vi 16 spelare som skulle möta varandra i 8 matcher.
Till en början var allt okej i Gamebook men efter ett par hål började spelare försvinna från bollarna.
När vi la tillbaka dem blev SHCP fel så efter 8-9 hål vara det bara att lägga ner.

Riktigt usel app för matchspel med andra ord!
Skriv svar