Golfresan - Marbella

Recensera eller fråga om tips...
The Swedish Golfer
Inlägg: 23
Blev medlem: 21 aug 2018, 19:51

Jag var i år i Marbella och spelade 5 olika banor:
Los Arqueros
La quinta
Santa Clara
Los naranjos
Santana

Los Arqueros
- Maken till fint skick på Fairway och Greener har jag inte upplevt tidigare. De överlägset snabbaste greenerna jag någonsin puttat på kunde leda till att en 2 m putt rullade 6 (!) m förbi hål i viss nedförslutning. Det var inte bara underlaget som var utmanande utan banan i sig (designad av självaste Seve Ballesteros) var oerhört krävande. Hål 1-9 var pinsmalt med vissa fairways som sträckte sig mellan 25-40 m med raviner på båda sidorna. Om jag spelar banan igen skulle jag spela j7 + j7 på många hål för att hålla mig kvar på banan. Sista 9 föredrog jag, något bredare och med magisk utsikt från ett berg. Mim dåliga score gör att banan än idag ger mig obehag men vidunderligt vacker och ett måste för den som vill testa sina skills på högsta nivå :)

La Quinta
Inte lika svårspelad som ovan men rejält utmanade med raviner, sjöar och skog som omger en relativt smal bana. 27 hål att välja mellan och en toppklassig anläggning.

Los Naranjos
Gjorde en mycket bra score på denna bana så minns den med värme! Ägs och drivs av svenskar som gör den till ett måste för svenska golfare! Köttbullar och potatis serverades på självaste midsommar! Första 9 hålen håller ytterst fin klass och omgavs av en omväxlande och vacker natur. Betydligt bredare än banorna ovan om än relativt svårspelad. Sista 9 hålen höll något lägre klass men totalt sett en riktigt schysst anläggning och superfin bana!

Santana
Kan bara fylla på med än mer superlativer. Lång och omväxlande bana som i tuffa väderförhållanden blev än mer utmanande!

Santa Clara
Vacker anläggning med bitvis rejält utmanande och långa hål! Upp och ner för berg, in i djupa dalar. Smalt och brett om vartannat och sneda slag straffades hårt. Högt betyg!

Alla fem banor höll riktigt hög klass. Både i skicket samt även ban-layouten! Om jag återvänder och bara kan spela tre av banorna så skulle det bli:

1. La Quinta
2. Santa Clara
3. Los Naranjos
Youtube: The Swedish Golfer Channel