Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Runda 3 på KM.

Jag får först och främst vara nöjd med att ta mig vidare till dag 2 då 30 av 66 startande klarade cuten.
Dag 3 kommer jag på plats 13 av 27 startande.

4/14 fairways och 8/18 GiR talar om varför jag inte skjuter lägre, det långa spelet satt inte där det skulle. Jag tar med mig riktigt bra puttning, 29 puttar och en del riktigt fina chippar och wedgar.

Två dubblar och en trippel blev för kostsamma.

Till slut blev det en 19 plats av 66 startande i mitt första KM i Huvudstadens GK och det är jag ändå rätt nöjd med.
30p/35p/35p visar att spelet börjar bli i nivå med mitt HCP som numera är 5,7.

Bild
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Gårdagens runda på Bro Hof Slott.

42 poäng!
77 slag inklusive två trippelbogey!
Så jag gick 16 av hålen -1 och övriga 2 hål +6.. däribland en finfin eagle på hål tre där jag sänkte en liten finesswedge över en bunker till en tight flagga. Birdien på hål 12 var nästan en eagle då chippen stannade på hålkanten så birdieputten var 1 cm lång. Sedan sista birdien på hål 17 efter en putt på 10 meter satt där den skulle.

Banan var i otroligt fin finish som vanligt så det var verkligen inspirerande att få lira den igen. Jag saknar att vara medlem där kan jag lova.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Utprovning av ny putter påbörjades idag.
Det blir helt klart en Futura framför Select.
Skulle vilja testa Concept X som är på ingång. Men kan knappast tro att de är mer stabila än Futura 6M som var den jag gillade bäst.


Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har en ny drömbana och drömanläggning på min lista nu....

Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 20 aug 2018, 07:46 Jag har en ny drömbana och drömanläggning på min lista nu....

Haha, jag såg den igår också och började direkt kolla vad greenfeen kostade....
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

I lördags blev det årsbästa. 76 slag, +4 på GolfStar Brollsta vilket innbar en mini-sänkning till 4,3 tror jag det var.
7 bogeys och 3 birdies. Hålen med kryss över representerar de hål som jag strök i vårt game av Erado som är GBB egna spel där man får stryka hål man inte är nöjd med.

Mina två första bogeys första nio kom efter riktigt usla wedgar. Hål 1, cirka 40 meter och hål 3 cirka 80 meter. Båda missade jag green och var tvungen att chip tvåputta. Bogeyn på hål 6 var en treputt efter dagens bästa slag. Så det var verkligen trist.

Mellan hål 7-13 var jag het. Sedan blev jag lite nervig och stel när jag upptäckte hur bra det gick. Hål 14, treputt, hål 15 pullhook, hål 17 inget spec och sedan hål 18 där jag slog två grymma slag och hade 70 meter till flaggan som stod mitt på green och jag låg mitt i fairway. Jag spelade match och vi låg lika inför sista så jag tänkte att jag hade ett drömläge att få upp bollen nära och göra birdie för vinst. MEN jag rå-soppar den tok-toppad över green in i en gran. Därifrån lyckas jag rädda en bogey men jag förlorar matchen. SÅ synd.

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 21 aug 2018, 10:11Haha, jag såg den igår också och började direkt kolla vad greenfeen kostade....
Det säger Peter i första videon: £325

Grattis till fina rundan Johan! :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag ska jag lira Queens 15.50, eller kanske lite senare. Beror på trafiken.
Jag skulle vilja testa något nytt, kanske skulle öva på att bara spela halvsvingar eller bara järn typ. Eller kanske röd tee.

Någon som har tips eller idéer?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Idag ska jag lira Queens 15.50, eller kanske lite senare. Beror på trafiken.
Jag skulle vilja testa något nytt, kanske skulle öva på att bara spela halvsvingar eller bara järn typ. Eller kanske röd tee.

Någon som har tips eller idéer?
Missa kort om green med avsikt för att vässa närspelet är en klassiker. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Spelade Kings 1-9 från röd i går. Helt klart annorlunda och lärorikt.
Skriv svar