Video-lektioner med Max P

Här snackar vi träning och övningar...
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
DanMandersson
Inlägg: 3
Blev medlem: 23 jan 2018, 12:36

Tjena Max!

Vill börja med att jag tycker du gör ett grymt jobb med golfen för oss alla andra entusiaster och jag följer dig frekvent på olika sociala medier, fortsätt göra det du gör :!:

Har problemet att jag oftast får en hög bollbana med vänsterskruv. Har testat mig i trackman och slår generellt sett upp på bollen. Har dock hela tiden slagit med fel skaft tydligen.. Så från regular till stift och x-stiff råder väl bot på lite men hur som, Jag försöker kompensera med att komma fram mer med händerna med ibland resultatet att jag trycker ut den till höger. Något förslag på för att bli mer jämn?

MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

DanMandersson skrev:Tjena Max!

Vill börja med att jag tycker du gör ett grymt jobb med golfen för oss alla andra entusiaster och jag följer dig frekvent på olika sociala medier, fortsätt göra det du gör :!:

Har problemet att jag oftast får en hög bollbana med vänsterskruv. Har testat mig i trackman och slår generellt sett upp på bollen. Har dock hela tiden slagit med fel skaft tydligen.. Så från regular till stift och x-stiff råder väl bot på lite men hur som, Jag försöker kompensera med att komma fram mer med händerna med ibland resultatet att jag trycker ut den till höger. Något förslag på för att bli mer jämn?

Ser ut som höga tåträffar, börja där!
Användarens profilbild
thenilsson
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 mar 2018, 15:08

Hej,

Enligt denna Youtube filmen så sitter the sweetspot 5cm ovanför knät. Enligt min erfarenhet så stämmer det...Är det rätt? ;)

Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

thenilsson skrev:Hej,

Enligt denna Youtube filmen så sitter the sweetspot 5cm ovanför knät. Enligt min erfarenhet så stämmer det...Är det rätt? ;)

Hahaha :D
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Sarafjäril
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 jun 2018, 08:26
Ort: Stockholm
Kontakt:

thenilsson skrev:Hej,

Enligt denna Youtube filmen så sitter the sweetspot 5cm ovanför knät. Enligt min erfarenhet så stämmer det...Är det rätt? ;)

Fantastisk teknik :lol: den får jag prova nästa gång
Ta inte mina ord som gospel, jag är väldigt ny! Läs gärna om våra hemlarm om ni skulle få tanken att skaffa ett! Kram :*
Wurre
Inlägg: 17
Blev medlem: 24 apr 2017, 20:24

Hej Max!

Kolla gärna in min driversving om du kan. Mitt problem är generellt en väldigt hög bollbana, samt svag fade till slice vid grövre miss.

Mina egna tankar kring svingen:
Sträcker mig efter bollen, står för långt bort från bollen?
Mitt bakre knä är i stort sett lika böjt högst upp i svingen som vid adressering, jämfört med bättre spelare som generellt har nästan utsträckt bakre ben vid toppen.
Kommer lite ovanför när jag startar min nedsving jämfört med baksvingen. Kanske beror på att den är väldigt flack också?

Uppskattar alla tips! :)

Video:
https://www.hudl.com/technique/video/view/wUUao1Lu#
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wurre skrev: 27 aug 2018, 20:10 Hej Max!

Kolla gärna in min driversving om du kan. Mitt problem är generellt en väldigt hög bollbana, samt svag fade till slice vid grövre miss.

Mina egna tankar kring svingen:
Sträcker mig efter bollen, står för långt bort från bollen?
Mitt bakre knä är i stort sett lika böjt högst upp i svingen som vid adressering, jämfört med bättre spelare som generellt har nästan utsträckt bakre ben vid toppen.
Kommer lite ovanför när jag startar min nedsving jämfört med baksvingen. Kanske beror på att den är väldigt flack också?

Uppskattar alla tips! :)

Video:
https://www.hudl.com/technique/video/view/wUUao1Lu#
Börja här: https://www.youtube.com/watch?v=-Asqdm0BlRc (y)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Wurre skrev: 27 aug 2018, 20:10 Hej Max!

Kolla gärna in min driversving om du kan. Mitt problem är generellt en väldigt hög bollbana, samt svag fade till slice vid grövre miss.

Mina egna tankar kring svingen:
Sträcker mig efter bollen, står för långt bort från bollen?
Mitt bakre knä är i stort sett lika böjt högst upp i svingen som vid adressering, jämfört med bättre spelare som generellt har nästan utsträckt bakre ben vid toppen.
Kommer lite ovanför när jag startar min nedsving jämfört med baksvingen. Kanske beror på att den är väldigt flack också?

Uppskattar alla tips! :)

Video:
https://www.hudl.com/technique/video/view/wUUao1Lu#
Stark sving Wurre! Vad spelar du på för HCP?
Hamlin
Inlägg: 1
Blev medlem: 31 aug 2018, 17:59

Tja!

Är 194cm lång, spelar på 17 i HCP och gjorde min jämnaste runda igår (40p). Ofta har jag problem med konsekvent bollträff både med järn och driver.
Filmade lite ifrån Ranchen innan och är inte riktigt nöjd med swingen. Speciellt vänster arm och hållning vid bollträff.
https://youtu.be/SniTTlxNvAw

Mvh
Gustav

PS
Uppladdad från mobil därav dålig kvalité.
Skriv svar