Nike CPR hybrid 22

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
golfalex
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 aug 2018, 02:05

Hej,

Jätteroligt att hitta hit. Jag har börjat golfa denna sommar och har verkligen njutit. Jag gör en översyn av min bag och undrade lite hur man ska tänka. För närvarande har jag: Driver, F3, LW, SW, PW, J4-9 och en putter. Jag har även en Nike CPR hybrid med en loft på 22 grader. Det jag undrar är ungefär vilket järn en sådan klubba motsvarar? Har läst online att det ska motsvara ungefär en J7. Jag upplever att jag slår mycket längre med hybriden jämfört med J7 men det kan ju också vara att den är lättare att slå med.

Jag har väldigt svårt med mina låga järn (under 6 framförallt) och undrar vad ni på forumet tycker angående om det är värt att investera i en hybrid 3:a eller 4:a. Vad skiljer dessa klubbor från den CPR hybriden som jag redan äger? En annan fråga är om man snarare borde prioritera en F5:a då jag upplever att jag har ett glapp mellan järnklubborna och F3:an. Har ni både F3 och F5 i baggen?
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

Hybrid 22° motsvarar en järn4.

En vanlig uppsättning klubbor brukar innehålla dessa.
* Driver
* fw3
*Hybrid (21-23°)
* järn 5-pw
* 2-3st Wedge (Gw, Sw, Lw)
* putter

Men de duktiga brukar byta ut hybriden mot en Järn4 eller en utility-iron.



Och välkommen hit till detta forumet. :)

Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk


hampusunlimited
Inlägg: 10
Blev medlem: 04 jul 2018, 14:40

Hej,

jag tycker som föregående att den snarare motsvarar J4-J3 lite beroende på hur man slår den.
Själv ser min bag ut

Driver
F3
Hybrid 19°
J4-PW
W 52°
W 56°
W 60°
Putter

Jag har även en J3 som skulle motsvara min Hybrid på 19°, men jag slår framförallt min hybrid högre vilken brukar kunna vara nyttigt både från Tee och in mot green.
Skriv svar