Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Spelade Viksberg i lördags på HGK Tour omgång 9.

84 slag +12 gav en 12 plats av cirka 20 startande.
Spelet kändes egentligen rätt bra och stabilt men jag fick inte upp bolljäveln på green på rätt antal slag. 3 greenträffar första nio och två sista nio.

Endast 3 par, 2 birdies och resten bogeys och så två dubblar. 5 slag för mycket för att gå på HCP. Vilket iofs känns rätt OK. Jag vet att jag lätt hade skalat 5 slag om järnspelet suttit lite bättre för dagen. Det genomgående problemet för dagen var att jag inte fick till min draw, istället slog jag raka pushar ut höger om greenerna. På följande hål låg jag precis höger om green: 1,4,5,6,8,9,11,15,16 & 18, alltså på 11 hål. Är inte det lite sjukt?

<Övrigt om Viksberg. Banans layout är riktigt rolig med varierande utslag från höjder och vissa upp mot backar. Du behöver både fade och draw från tee. Greenerna är ondulerade och utmanande. Men tyvärr så brister helhetsupplevelsen på den dåliga finishen. För skicket är överlag bra, med goda förutsättningar men det märks att banbudgeten är minimal för bunkrar är dåliga, okrattade utan sand, vattenhinder på väg att växa igen och greener alldeles för långhåriga.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

På söndag är det regionsfinal i TeeParty Shootout på Drottningholm.
Jag behöver tips och inspo på träning i veckan.

På lördag ska jag kuta Sthlm halvmarathon så behöver kuta åtminstone två kvällar. Så kan träna ordentligt tis/tors/fred..

Drivers, järn, puttning? Vad ska jag lägga fokus på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 10 sep 2018, 06:41 På söndag är det regionsfinal i TeeParty Shootout på Drottningholm.
Jag behöver tips och inspo på träning i veckan.

På lördag ska jag kuta Sthlm halvmarathon så behöver kuta åtminstone två kvällar. Så kan träna ordentligt tis/tors/fred..

Drivers, järn, puttning? Vad ska jag lägga fokus på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Prestation i alla delar! 8-)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Dagens Journalistgolf på Frösåker G&CC

Jag började på hål 9 och jäklar vad trevligt spelet gick. Jag hade tränat på Kista Golfcenter igår kväll och hittat en fin bollträff, med framförallt drivern och 10/14 fairwayträffar skvallrar om bra träffar.
13 greenträffar, är jag sååå nöjd med.

När jag tittade ned i scorekortet (appen) på hål 3 så upptäckte jag att jag var 5 bättre än HCP.. gissa vad som hände då? bogey, bogey, dubbel, bogey och jag var tillbaka på HCP..

Bild


Bild

Bild

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

JohanAdministratör skrev: 11 sep 2018, 18:52 Dagens Journalistgolf på Frösåker G&CC

Jag började på hål 9 och jäklar vad trevligt spelet gick. Jag hade tränat på Kista Golfcenter igår kväll och hittat en fin bollträff, med framförallt drivern och 10/14 fairwayträffar skvallrar om bra träffar.
13 greenträffar, är jag sååå nöjd med.

När jag tittade ned i scorekortet (appen) på hål 3 så upptäckte jag att jag var 5 bättre än HCP.. gissa vad som hände då? bogey, bogey, dubbel, bogey och jag var tillbaka på HCP..

Bild


Bild

Bild

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blää, tråkigt att höra! Men du får ta dina första 9 hål som det positiva med rundan.

Med åldern och kanske mitt långa uppehåll har jag fått en rätt skön inställning till min golf. I förrgång spelade jag nio hål och sköt 44, en runda som jag inte alls är nöjd med...men trots det kan jag hitta mycket positivt i rundan och inse att det framför allt var mina andra slag som var dåliga. Något som är ovanligt för mig och som jag dagen innan hade skött bra och lett till en runda på 38 och något som igår oxå ledda till ytterligare en 38.

Idag är det företagstävling och bästboll på första 9 och scramble på andra 9. Ska bli kul!

Jo avslutningsvis är jag lite imponerad av mina utslag på hål 9 tre dagar i rad...275m, 270m och igår 280m...härligt att bomba och lyckas! :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag var jag tvunget att tacka nej till en runda på Bro Hof Slott Castel course.. :evil:
Jävla jobb asså.

I övrigt så har jag en ny hybrid i bagen, en 818 h2 från Titleist tror jag den heter.
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

JohanAdministratör skrev: 13 sep 2018, 09:43 Idag var jag tvunget att tacka nej till en runda på Bro Hof Slott Castel course.. :evil:
Jävla jobb asså.

I övrigt så har jag en ny hybrid i bagen, en 818 h2 från Titleist tror jag den heter.
Känns lite lyx att ha en ny hybrid och inte vara säker på vad den heter ;)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag ska jag kuta Sthlm Halvmarathon. Kanske inte bästa uppladdningen inför TeeParty Shootout regionfinalen imorrn.. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Regionfinal av TeeParty Shootout på Kungl. Drottningholm idag.

Kroppen är minst sagt stel efter gårdagens 21 km långa löptur så det gäller att mjuka upp så gått det går innan jag åker ut till banan.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Emma-Mathilda
Inlägg: 15
Blev medlem: 15 sep 2018, 07:41

JohanAdministratör skrev:Regionfinal av TeeParty Shootout på Kungl. Drottningholm idag.

Kroppen är minst sagt stel efter gårdagens 21 km långa löptur så det gäller att mjuka upp så gått det går innan jag åker ut till banan.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Helt enkelt bättre att bara hålla sig till golf :)


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Skriv svar