Din nya favorit-golfare.

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Nafors
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 jun 2017, 08:25

Favoritgolfare alltså - ja det är svårt att inte ta med Tiger Woods där, han var komplett! Men om vi ska gå till nutid så gillar jag verkligen Rickie Fowler, stilen, svingen och allt omkring hobom!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

Bästa favoritgolfaren är ju Gary Player! :) Såg ni hans sving som 80-åring när han slog ut på Masters i år? Jag hoppas jag kan behålla min sving när jag är 80 som han har behållit sin!

Sedan länge har Jordan Spieth varit en stor favorit för mig. Jag gillar det mesta med honom, hur han för sig, hur ödmjuk han är, hur han tar sig an problem som uppstår mm.

Jag har helt ärligt aldrig gillat Tiger Woods, redan när han slog igenom så var det något som jag inte tyckte om. Sen blev jag mer irriterad när mer eller mindre alla journalister inom golf sa att nu var det slut och han skulle dominera golfen resten av sitt liv...blev inte riktigt så...

Med det sagt så har jag börjar värma upp till honom under detta år...Sedan oavsett vad jag tyckte/tycker så kan ingen ta ifrån honom vilken påverkat han har haft på golfen. Men än är han ingen Jack Nicklaus när man tittar på resultaten, tror inte heller han blir det.
Skriv svar