Blir tufft nästa säsong

Här snackar vi allmänt om golf...
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

Började säsongen med 5.0 i hcp och har för första gången på 15 år spelat mer än 10 rundor (ligger på 13, då är det både 9 hål och 18 hålsrundor inräknat). Det har gått över förväntan måste jag säga. Ok jag har inte haft den jämnhet jag skulle vilja ha, men även dagar då jag går runt på 44 eller 46 (sämsta scoren) så finns det mycket positivt och det är det jag tar fasta på.

Men nu på slutet har det rullat på bra och jag ligger nu på 4.6 i hcp, dvs jag är strax där i klassen där jag endast kan sänka mig vid tävling...vilket kommer ge helt andra förutsättningar under nästa säsong eftersom jag inte har så mycket tid att spela som jag skulle önska - blir så när man har 7st draghundar också som ska ha sitt :)

Just nu har jag alltså tangerat mitt bästa hcp sen jag var 25 år...men jag vill vidare neråt, men kommer ha en utmaning att kunna hinna med tävlingar under nästa år.

Men jag är grymt nöjd med det spel jag kunnat hitta tillbaka till i år och är riktigt laddad för nästa år...men innan dess är målet att kliva ner ett steg till. Har ju spel kvar på Visby och kanske på Halmstad (osäker på hur jag ska hinna gå 18 hål innan det blir mörkt i oktober...hehe).