Mulligan på första tee

Här snackar vi allmänt om golf...
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

Jag tycker flera har sagt det bra med att en mulligan inte påverkar en själv (när andra väljer att ta en).

I min värld är det ALLTID mycket värre med de som kontinuerligt inte sänker sitt hcp än de som sänker sitt hcp genom "tveksamheter".

På tävling går det ju inte att ta en mulligan (om det nu inte ingår i tävlingen) på samma sätt som du inte kan bara kan lägga ner en boll ungefär där den gick out om du inte slagit en ny.

Att "mygla" sig ner i hcp är något som i slutändan bara kommer straffa en själv, men att inte sänka sig när man gått bättre än sitt hcp för att på så sätt få bättre resultat på tävlingar är förkastligt i mina ögon. Jag vet till och med de som går av på hål 16 eller 17 om dom är på väg att sänka sig.

Att ha för lågt hcp påverkar inte någon annan än dig själv negativt, men att ha för högt hcp ger dig en fördel som du inte ska ha.
SDahlgren
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 maj 2017, 10:35

Jag tycker det fina med golfen är att man kan spela det på det sättet man själv vill när det kommer till seriositet och svårighetsgrad. Så länge man inte stör och är högljudd samt förstör banan ska tilläggas. Därför tycker jag att det är upp till en själv om man vill spela med mulle eller inte. Då är det mycket värre med dom som tycker sig ha rätt att lägga sig i andras spel och kommentera tex att man tar en mulle, det förstör stämning och upplevelse mer. Så helt enkelt mer sköta sig själv och skita i vad andra gör:-) sedan under tävlingar så finns det regler att följa som bestämmer om det är okej eller inte, där är det en helt annan sak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: TM M1 10,5gr
Fw3:TM M1 15gr
Fw5: TM M1 19gr
Järn:4-P Titleist ap2 714
Wedgar: vokey SM7 50gr, 54gr, 58gr
Putter: Scotty Cameron California montery
Hcp:10,6
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

I mitt kompisgäng får man en mulligan på första slaget...men det kostar en öl till övriga i bollen (som garanterat kommer att krävas in) och man kan inte räkna rundan som hcp-grundande om man använt sig av en mulligan.
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MacTS skrev: 18 sep 2018, 11:22 I mitt kompisgäng får man en mulligan på första slaget...men det kostar en öl till övriga i bollen (som garanterat kommer att krävas in) och man kan inte räkna rundan som hcp-grundande om man använt sig av en mulligan.
Det var dyrt..
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

JohanAdministratör skrev: 19 sep 2018, 10:19
MacTS skrev: 18 sep 2018, 11:22 I mitt kompisgäng får man en mulligan på första slaget...men det kostar en öl till övriga i bollen (som garanterat kommer att krävas in) och man kan inte räkna rundan som hcp-grundande om man använt sig av en mulligan.
Det var dyrt..
Japp, det ska kosta:-)
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Skriv svar