Boka in sig i andras bollar?

Här snackar vi allmänt om golf...
Golfplayer321
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 sep 2018, 13:17

Jag har för tillfället inte så många att spela golf med, så ofta blir det att jag går ut själv på banan.
Har provat att boka in mig i andras bollar, men jag kan fortfarande inte komma ifrån den där känslan av att man tränger sig på.
Så hur känner ni? Hur känns det när någon utomstående bokar in sig i er boll? Besvärande? Trevligt? Stelt? Störande? Eller kvittar det?
Kom med era åsikter! =)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Golfplayer321 skrev:Jag har för tillfället inte så många att spela golf med, så ofta blir det att jag går ut själv på banan.
Har provat att boka in mig i andras bollar, men jag kan fortfarande inte komma ifrån den där känslan av att man tränger sig på.
Så hur känner ni? Hur känns det när någon utomstående bokar in sig i er boll? Besvärande? Trevligt? Stelt? Störande? Eller kvittar det?
Kom med era åsikter! =)
Så länge man inte är en 4 boll tycker inte jag man kan kräva att få spela själv eller enbart en 2 boll. Många anser dock detta och blir sura när man bokar in sig.

Jag tycker dock det bara är roligt (om det nu inte är något drygt svin som bokar in sig) man träffar nytt folk och får lite annan press på sig att leverera. Jag uppskattar det Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Golfplayer321 skrev: 21 sep 2018, 13:29 Jag har för tillfället inte så många att spela golf med, så ofta blir det att jag går ut själv på banan.
Har provat att boka in mig i andras bollar, men jag kan fortfarande inte komma ifrån den där känslan av att man tränger sig på.
Så hur känner ni? Hur känns det när någon utomstående bokar in sig i er boll? Besvärande? Trevligt? Stelt? Störande? Eller kvittar det?
Kom med era åsikter! =)
Oftast tycker jag att det är supertrevligt med nya människor att spela med, de allra flesta golfarna är ju schyssta människor! Sen finns det såklart undantag, det är ju alltid någon på klubben som man inte klarar av att vara i samma rum som :P
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

Nä jag tycker det är trevligt om man får med sig några nya ansikten i bollen.
Men så finns det rötägg som tror de är bättre än alla andra.
Som tom bokar in sig med några andra bara för att sucka sig igenom rundan.
Ja jag har själv erfarenhet av det när jag å min fru som har 34 i hcp bokar in oss i en tom starttid.
Så bokar de in sig på våran tid och suckar djupa suckar i ett att hon inte är så duktig.
Varför då i helvete boka in sig med oss om de har svårt med att det tar lite längre tid för henne att spela.
Ja hon slår inte bra slag varje gång, hon slår inte lika långt, ja hon får slå oftare.
MEN hon plockar sin boll när slagen är slut.
Men ändå detta suckade när hon duffar toppar sin boll.
Sånt folk skrämmer bort nya golfare.
Jag bokar hellre in mig i en sämre boll och visar att låghcp inte enbart är kräk.
Brukar få ofta höra innan rundan "Vi är inte så bra, så gå förre du"
Nä jag vill spela med er och alla har varit nybörjare.
Men det verkar som dessa personer ha glömt bort när de når lägre hcp.



Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk

Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag har inga problem med om 1-2 personer bokar in sig i "vår" boll. En majoritet är trevliga och det är kul att träffa nya människor :)

Det jag tycker att man ska kolla är vilka handikapp de som redan bokat har. Skulle själv aldrig boka in mig med ett gäng 30 eller 2-3 handikappare. Vi skulle bara förstöra för varandra.
Användarens profilbild
wisell
Inlägg: 88
Blev medlem: 23 nov 2015, 21:17

Golfplayer321 skrev:Jag har för tillfället inte så många att spela golf med, så ofta blir det att jag går ut själv på banan.
Har provat att boka in mig i andras bollar, men jag kan fortfarande inte komma ifrån den där känslan av att man tränger sig på.
Så hur känner ni? Hur känns det när någon utomstående bokar in sig i er boll? Besvärande? Trevligt? Stelt? Störande? Eller kvittar det?
Kom med era åsikter! =)

Jag är en sån som bokar in mig i andra bollar, och tycker det är kul när andra gör det samma!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
___________________________________

Driver: TBN
Spoon: Cobra speedzone
FW7: Cobra RADspeed
Järn: Cobra Forged Tec 5-pw
Wedgar: Clevland RTX 4 48* 52* 56*
Putter: bettinardi
Boll: Pro v1

instagram: awisell
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

Kan bara hålla med ovanstående. Tycker det är trevligt när andra bokar in sig i min och polarens boll samtidigt som jag ofta brukar boka in mig i andras bollar, speciellt på sommaren. Tipset å andra sidan är att försöka boka in sig med folk som har någorlunda lika hcp.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Jag har heller inga att spela med, så jag bokar alltid in mig i andra bollar där det finns plats. Kollar vilka bollar som matchar ens eget handikapp någorlunda. Kan diffa på 2 bättre eller sämre än mig själv. Finns det inga sådana bollar brukar jag boka in mig på en tom tid. Kan va kul att bara gå själv och träna på banan också. Det är ju trotts allt där man ska slå dom goa slagen.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Ringman skrev: 22 sep 2018, 12:01 Nä jag tycker det är trevligt om man får med sig några nya ansikten i bollen.
Men så finns det rötägg som tror de är bättre än alla andra.
Som tom bokar in sig med några andra bara för att sucka sig igenom rundan.
Ja jag har själv erfarenhet av det när jag å min fru som har 34 i hcp bokar in oss i en tom starttid.
Så bokar de in sig på våran tid och suckar djupa suckar i ett att hon inte är så duktig.
Varför då i helvete boka in sig med oss om de har svårt med att det tar lite längre tid för henne att spela.
Ja hon slår inte bra slag varje gång, hon slår inte lika långt, ja hon får slå oftare.
MEN hon plockar sin boll när slagen är slut.
Men ändå detta suckade när hon duffar toppar sin boll.
Sånt folk skrämmer bort nya golfare.
Jag bokar hellre in mig i en sämre boll och visar att låghcp inte enbart är kräk.
Brukar få ofta höra innan rundan "Vi är inte så bra, så gå förre du"
Nä jag vill spela med er och alla har varit nybörjare.
Men det verkar som dessa personer ha glömt bort när de når lägre hcp.



Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk
Måste varit en väldig otur att råka ut för sådana idioter. Jag har också en fru med samma hcp och alltid när vi spelat med folk som bokat in sig i vår boll har de varit trevliga och förstående mot henne. Vi har ju alla börjat där någon gång.
Hcp: ~12
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Bokar ofta in mig i andra bollar och tycker enbart det är skoj om andra bokar in sig i en boll med mig och mina spelkamrater. För mig är golf lika mycket ett tävlingsmoment som en social aktivitet och enbart roligt träffa andra individer och utbyta erfarenheter av livet.

Måste dock som "låghandikappare" påpeka något som jag tycker är missvisande och som jag ser några ta upp om att boka in sig med likvärdiga handikapp. Jag personligen tycker att man drar det för långt när man måste ha exakt lika eller liknande handikapp. Absolut, jag bokar inte in mig i en boll med 3 st. 30-handikappare men jag har likväl inga problem att boka in mig med 3 st. med runt 15 i handikapp. Upplever som ni nämnt ofta att de gärna låter en gå först på grund av mitt handikapp men jag upplever aldrig några problem att spela med folk oavsett handikapp. Har jag som låghandikappare bokat in mig i en boll så vet jag vad det är för typ av golfare jag kommer spela med och det är mitt aktiva val. Önskar andra golfare också kunde inse det. Vi är samma skrot och korn bara att det står en lägre siffra bakom mitt golf-id.

Har många gånger, speciellt på senare tid, upptäckt att folk med "högre" handikapp bokar av sig när jag bokat in mig i deras boll för att sen återfinna spelarna i någon boll framför eller bakom. Att gå själv bland massa fyrbollar är inget jag eftersträvar. Önskar fler var som tre herrar jag spelade med för några veckor sen. De hade mellan 15-25 i handikapp. Istället för att bli skrämda blev de inspirerade och det slutade med 18-hål matchspel bästboll sämstboll där jag och 25 handikapparen lyckades ta hem segern. Vi har trots allt vårt handikapp system för att vi ska kunna spela tillsammans och någorlunda kunna tävla på lika villkor om vi väljer rätt spelform.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Skriv svar