Äntligen är Tiger Woods tillbaka! Är ni pepp?

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Det faktum att han nu leder Tourfinalen med en dag kvar att spela och resten av den här säsongen har nog tystat en hel del kritiker. Tar han hem det här så är nog Tiger-hypen uppe på 1000% igen....
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag tror han vinner ikväll. 00.30 så puttar han i för en EPISK comeback till världsgolfen som vinnare igen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

JohanAdministratör skrev: 23 sep 2018, 08:04 Jag tror han vinner ikväll. 00.30 så puttar han i för en EPISK comeback till världsgolfen som vinnare igen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag är kluven...dels har jag aldrig gillat Tiger, men jag har börjat uppskatta honom i år så det gör att jag lite hejar på honom, men dels så kommer det bli väldigt intressant att se om han håller (kroppen) för sista rundan.

Justin Rose ligger ju än så länge före honom på den skumma poänglistan, men denna lista är ju omöjlig att förstå :)

Golfen Tiger spelat de senaste 3 dagarna har ju varit magisk dock, riktigt vacker golf!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Kan villigt erkänna att jag var en av dem som ansåg att Tiger skulle lägga ner sina comeback-försök och ta en välbehövlig pension.
Efter söndagen kan man bara konstatera att det driv som gjorde honom till världens bästa golfare genom tiderna fortfarande finns kvar och att han lär vara med och slåss i toppen många år till, om kroppen håller!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här är Tigers spelschema för 2018.
Det lär väl bli något liknande för 2019...

https://tigerwoods.com/schedule-stats/

Totalt blev det 18 starter för honom, jag har inte räknat med hans egna Hero world challenge.

Nästa gång vi får se honom på touren kan alltså bli först i januari och Farmers Insurance Open.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

JohanAdministratör skrev: 25 sep 2018, 10:51 Här är Tigers spelschema för 2018.
Det lär väl bli något liknande för 2019...

https://tigerwoods.com/schedule-stats/

Totalt blev det 18 starter för honom, jag har inte räknat med hans egna Hero world challenge.

Nästa gång vi får se honom på touren kan alltså bli först i januari och Farmers Insurance Open.
18 starter och han har klättrat på världsrankingen från typ plats 1000 eller vad det var till 13:e. Helt jävla magiskt.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Skriv svar