Ryder Cup Paris 2018

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Zackes andetag, inga ord, bara andetag. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Bra jobbat Europa. Särskilt Molinari-Fleetwood. Mest imponerad var jag dock över Thorbjörn Olesen, att vinna över Spieth var viktigt. Olesen borde ha spelat istället för Rory på lördagen. Jag tyckte lite synd om honom som endast förlorade sin match på fredagen pga Rory.

Det var väldigt bra att Stenson lärde sig putta lagom till denna vecka också, han satte några viktiga där lördag eftermiddag.

Det som är tråkigt är att man vet att det blir en pitch och putt tävling vid nästa Ryder Cup och fördel USA. Men nu hade vi många rookies som har bevisat att de håller för nästa gång!
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Imponerande spel från Europa som sagt och det är svårt att säga vad jag ska vara mest imponerad över. Jag ska fortsätta fundera och ladda upp mina tankar på YT senare under dagen.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Efterspelet har börjat.
Reed described the decision-making process as “a buddy system” that ignores the input of all but a few select players.
“The issue’s obviously with Jordan not wanting to play with me,” Reed said
Reed menar alltså att det är kompisuttagningar snarare än uttagningar för att få ihop det bästa laget. Han säger också att det är Spieth som inte ville spela med honom.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 01 okt 2018, 08:42 Efterspelet har börjat.
Reed described the decision-making process as “a buddy system” that ignores the input of all but a few select players.
“The issue’s obviously with Jordan not wanting to play with me,” Reed said
Reed menar alltså att det är kompisuttagningar snarare än uttagningar för att få ihop det bästa laget. Han säger också att det är Spieth som inte ville spela med honom.
Ligger det inte något i det egentligen? Just detta fall så har ju Reed och Spieth ett grymt resultat.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev: 01 okt 2018, 08:47
JohanAdministratör skrev: 01 okt 2018, 08:42 Efterspelet har börjat.
Reed described the decision-making process as “a buddy system” that ignores the input of all but a few select players.
“The issue’s obviously with Jordan not wanting to play with me,” Reed said
Reed menar alltså att det är kompisuttagningar snarare än uttagningar för att få ihop det bästa laget. Han säger också att det är Spieth som inte ville spela med honom.
Ligger det inte något i det egentligen? Just detta fall så har ju Reed och Spieth ett grymt resultat.
Hade jag varit Speith hade jag inte heller velat spela med Reed. Efter något hål på Hazeltine skulle Spieth göra en fistbump med Reed och blev totalt ignorerad. Sen minns jag något om att Reed nämnde vid matchspelet i Mexico att han fått rädda Spieth i matchspel tidigare. Reed är bra på matchspel men noll lagkänsla.

Jag tror ingen vill spela med Reed pga detta och det är ju tråkigt att USA inte kan få ihop ett lag med lite teamkänsla i hela laget.
Hcp: ~12
kimpa
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 maj 2016, 15:24

Det kan ju också vara så att Spieth hellre spelar med JT än med Reed? Dom är ju rätt bundis även privat. Lite samma som Stenson/Rose
Driver Taylor Made R11S
FW4 TaylorMade R11s
Rescue Mizuno MX700
Järn Mizuno MP-52, 4-PW
Wedgar Titleist SM5 52*, 56*, 60*
Boll Pro V1/NXT Tour S
HCP 13-14 ish.. för närvarande uppåtgående
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Reed bör ju tänka om & slappna av lite..

Spela med sin bästa polare som dessutom är bättre golf/lagspelare än Reed eller spela med Reed..?

Tja, inget svårt val & om man dessutom beaktar Reeds tidigare uttalanden så borde han ju varit bänkad 4/5 varv.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

En svensk artikel på ämnet:
https://www.expressen.se/sport/golf/spr ... a-med-mig/
– Att bänka någon lika framgångsrik som mig i Ryder Cup två gånger var inte smart gjort, säger Reed, som hade förväntat sig att få spela ihop med Spieth åtminstone den andra dagen.
Inget fel på den grandiosa självbilden :lol:
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Paradispetter skrev: 01 okt 2018, 09:43 Reed bör ju tänka om & slappna av lite..

Spela med sin bästa polare som dessutom är bättre golf/lagspelare än Reed eller spela med Reed..?

Tja, inget svårt val & om man dessutom beaktar Reeds tidigare uttalanden så borde han ju varit bänkad 4/5 varv.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
ja, fast om kaptenen hellre vill spela JT med någon annan än Spieth, då borde Spieth foga sig och se kaptenens val som det som kaptenen anser vara det bästa.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar