Föra statistik

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Hej!

Nu var min andra säsong tillända och jag har fört statistik på antal rundor, antal par och antal birdies. Känns kul att ha någonting konkret att förbättra till nästa säsong.

Min fråga är, vad för ni för sorts statistik? Antal fairwayträffar? Antal puttar på green?

Jag känner att det hade varit kul men lite tidskrävande att även inkludera just dessa i anteckningar på mobilen...

Eller använder ni någon app? (Kör själv Hole19 på min Apple Watch men har den bara till avstånd då det är för plottrigt att bokföra hela tiden med det minimala typsnitten..


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Jag kör med Gamebook, håller koll på fw-träff och vilken sida jag missar på, greenträffar, puttar, scrambling etc. Sen får man just även ut statistik över resultat på par 3/4/5, greenträffs-% vid fairwayträff och annat bra.

Statistik blir bara riktigt användbar man kan koppla det till specifika situationer.

Ursäkta enorma mängder screenshots med Gamebook hade inte stöd för scrollande screenshot så jag kunde inte få det i en bild. Men där kan du iallafall se vilken statistik man får ut.

BildBildBildBildBildBildBild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Jag använder appen Hole19 (https://www.hole19golf.com) som för all statistik åt mig. I avancerat läge så mäter den slagen och visar längden på slagen. Sen i statistiksektionen så kan jag se statistik över klubbor jag använt. Hur säker jag är med varje klubba samt medellängs och längsta slag/klubba. Man kan lägga till sina vänner och spela matchspel mot varandra samt föra score för upp till fyra spelare.

Appen registrerar all typ av statistik som puttar, pliktslag, bunkerträffar, greenträffar, fairwayträffar osv.

Finns tre olika lägen (Simpel, Avancerad och Endast GPS). Sistnämda förs ingen score utan då är det bara banguide och avstånd.

Om du använder avancerat läge så får du även klubbrekommendation vid olika avstånd. Detta kräver dock att man har spelat några rundor i avancerat läge för att få så bra klubbstatistik som möjligt.

Sen är appen riktigt snygg också.

Bild

Bild

Bild
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Skriv svar