Chipping korg och matta

Här snackar vi träning och övningar...
P.T
Inlägg: 49
Blev medlem: 22 jan 2018, 18:39

Hej,

Fick en chipping korg och en liten matta att chippa från av mina barn i helgen. Det var ju ganska dyra produkter så min fråga är om det är ett bra övningsredskap eller ej.

Tänker främst på hur bra övning det egenligen är att chippa från en perfekt matta vs förutsättningarna ute på banan. Och halva grejen med chippar och längdkänsla är ju hur mycket stopp vs rull man slår bollen med..,

Någon som har tankar att dela?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

P.T skrev: 13 nov 2018, 09:52 Hej,

Fick en chipping korg och en liten matta att chippa från av mina barn i helgen. Det var ju ganska dyra produkter så min fråga är om det är ett bra övningsredskap eller ej.

Tänker främst på hur bra övning det egenligen är att chippa från en perfekt matta vs förutsättningarna ute på banan. Och halva grejen med chippar och längdkänsla är ju hur mycket stopp vs rull man slår bollen med..,

Någon som har tankar att dela?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
All träning hjälper, självklart är det dock svårare att slå från riktigt gräs där det lutar och inte alltid är perfekt. Men för att få en bra känsla för var du vill landa bollen på de lite högre chipparna är korgarna utmärkta. Att slå från matta kommer även det att hjälpa dig att känna in en bra bollträff och hur du interagerar med sulan och marken.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

P.T skrev: 13 nov 2018, 09:52 Hej,

Fick en chipping korg och en liten matta att chippa från av mina barn i helgen. Det var ju ganska dyra produkter så min fråga är om det är ett bra övningsredskap eller ej.

Tänker främst på hur bra övning det egenligen är att chippa från en perfekt matta vs förutsättningarna ute på banan. Och halva grejen med chippar och längdkänsla är ju hur mycket stopp vs rull man slår bollen med..,

Någon som har tankar att dela?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Finns mycket bra du kan göra med det du beskriver, mitt förslag är att främst fokusera på de tekniska delarna och inte resultatet.
Skriv svar