Bogeytåget - min journal

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Beardie
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 aug 2018, 12:28

Hallå!

Bara skrivit i ett par trådar här på forumet, men tänkte försöka skriva lite mer nu. Så börjar med att starta en egen dagbok för mitt spel och träning.

Lite bakgrund:
Jag spelade massor med golf när jag var i åldern 10-15 och tror jag då spelade som bäst på ca 16 i hcp, men vid 15 års ålder tyckte det att det var mer spännande att spela rockmusik och dricka starköl så intresset för golfen dog ut.

Hösten 2017 kom suget tillbaka så jag plockade upp ett green fee medlemskap, ett plockepinset med klubbor med riktiga gummiskaft och spelade två rundor. Då jag tydligen inte fanns kvar i något register fick hag börja på hcp 20 och efter mina 2 första rundor låg jag på 16,5.

Efter det var jag helt fast igen och bestämde mig för att spela mer. Så i år har jag blivit medlem i golfstar (vilken fantastisk grej att få lira flera banor!) och spelat ett 40tal rundor och tränat massor på ranch samt runt green för att lära mig hur kroppen fungerar på nytt samt bytt ut typ alla klubbor. Blev upplyst att regular kanske inte var optimalt när jag vevar drivern ca 105-110mph. I mitt huvud har jag fortfarande samma längder som när jag var 15...

Året som gått har hcp gått både upp och ner, men har tillslut lyckats hacka mig ner till 11,6 och hoppas att nästa säsong kunna ta mig under 10.

Nu är förvisso säsongen över i Stockholm, men tänkte försöka uppdatera här med lite ranchpass, tankar kring off season och säkert lite nya prylar.

Älskar självklart prylnörderi så ska i dagarna skrapa ihop lite vad som finns i bagen för tillfället!

Allt gott!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Blir kul att följa din dagbok!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag älskar namnet! Ser fram emot att följa resan!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Beardie
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 aug 2018, 12:28

Tack! Då frugan har tagit bilen i helgen så värmer vi upp med lägenhetsputting inför the match. Tennisboll, ramp av vinylskiva och hink är allt som behövs för en bra off season Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Beardie
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 aug 2018, 12:28

Igår blev det premiär för inomhusgolf för min del.

Vi drog till golflab och körde 18 hål och sen några lekhål. Shit va kul det var (och skönt att slippa kylan).

Resultatet är ju svårt att bedöma, men 5 över par kändes ändå bra för att vara första gången!
Kommer definitivt bli fler rundor där under vintern.

Nedan kommer video från Instagram med vift av driver:

https://instagram.com/p/BquG8XnCngi/






Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Beardie
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 aug 2018, 12:28

Inte skrivit här på länge, men har smugit igång säsongen. Tar ikapp och sammanfattar lite här.

Har under december och januari tränat lite puttning på matta hemma med fokus på att starta bollen på rätt linje.

Första svingarna för året togs på golf lab den 16/2 där vi lirade 18 hål och fokus låg på att träffa bollen rent. Dagen efter blev det premiär på mälarö gk 9 hålsslinga. Förde inte score men kändes bättre än väntat.

Efter det var jag ute på mälarö förra helgen, spelade 4 över par vilket skulle varit 2 bättre än handicap. Kände mig grymt nöjd att det kändes som att spelet fanns kvar.

Igår var jag ute ännu en gång på mälarö. Sköt 2 över par på 9 hål, vilket är min bästa 9 hålare någonsin. Kändes grymt! Träffade bollen bra och kände jag hade kontroll.

Det känns som det bådar gott inför ”riktiga” säsongen :)

Har även bokat in en roadtrip där jag och en polare ska köra från Stockholm för att under 5 dagar spela Öland links, Karlshamns gk, Barsebäck master, pga national links och sand gk. Känns som en bra start på säsongen!

Lägger in lite bilder från försäsongen med

BildBildBild



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Hojta om ni vill bli guidade på Barsebäck, så får ni dessutom gäst till medlems-priser Bild

När är det planerat?

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Beardie
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 aug 2018, 12:28

joakim.pekkari skrev: 03 mar 2019, 20:31 Hojta om ni vill bli guidade på Barsebäck, så får ni dessutom gäst till medlems-priser Bild

När är det planerat?

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

Det blir vi gärna! Fick precis en bokning, men den går såklart att ändra (osäker om vi bokade något paket dock). Vi har tid 07.40 den 4e maj, men kan flytta sålänge det är en morgontid :)
Användarens profilbild
Beardie
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 aug 2018, 12:28

Satt i helgen och funderade lite på målsättningar. Förra året hade jag en målsättning att ta mig till singelhandicap, vilket jag tyvärr inte lyckades med. Tog mig från 16,1 till 11,6. Så det är en målsättning jag vill ha revansch på detta året. Gärna ta mig en liten bit under 10 och vara stabil nog att hålla mig där.

Utöver det vill jag bli bättre på wedgarna inom 100 meter och även på och runt green. Planerar lösa det med att spendera mycket tid på övningsgreen och även nöta mycket på övningsområden där man kan få slå lite längre slag.

Utöver detta vill jag få in mycket spel och försöka njuta så mycket som möjligt. Att hitta tillbaka till golfen har redan gett mig mycket, så nu vill jag fortsätta på samma spår :)
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Beardie skrev:
joakim.pekkari skrev: 03 mar 2019, 20:31 Hojta om ni vill bli guidade på Barsebäck, så får ni dessutom gäst till medlems-priser Bild

När är det planerat?

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

Det blir vi gärna! Fick precis en bokning, men den går såklart att ändra (osäker om vi bokade något paket dock). Vi har tid 07.40 den 4e maj, men kan flytta sålänge det är en morgontid :)
Tror det ska funka, bokade in mig där så jag kommer ihåg det!

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar