Superspeed - lägre score eller längre ut i skogen?

Här snackar vi träning och övningar...
P.T
Inlägg: 49
Blev medlem: 22 jan 2018, 18:39

Hej alla,

Jag funderar på att köra ett superspeed projekt i vinter och det skulle vara trevligt att höra vilka erfarenheter andra forumiter har.

Ni som provat, vad är era erfarenheter och tankar?

Det jag konkret funderar på är:
1) hur mycket ökade ni i swingspeed och håller ni er kvar på den nivån eller faller ni tillbaka till er ursprungs speed?

2) upplever ni att ni ökat i längd, både drive och resten av klubborna?

3) upplever ni att ert spel förbättras till följd av superspeed träningen, eller har det snarare resulterat i fler fästinbett efter längre och djupare skogs- och ängsexpeditioner?

Det jag vill få ut av det är
1) kul projekt och som är lätt att mäta resultat om man blir bättre, dvs lätt att motivera sig när det är kallt och eländigt. Ligger idag runt 106-107 med driver i normalt tempo. mål: ligga konsekvent på +5mph jämfört med idag.

2) ett sätt att träna "golfmuskler", balans mm och ett sätt att hålla igång under vinter.

3) kräma ur ett par extra meter, kanske inte enbart med drivern men generellt. Räknar inte med att scora lägre pga detta, min framgång ligger i att reducera antalet två-chip sen två-putt.... krävs en jäkla drive för att kompensera och ha utrymme för detta


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag har svarat ur min synvinkel - fetmarkerat här under.
P.T skrev: 29 nov 2018, 20:27 Hej alla,

Jag funderar på att köra ett superspeed projekt i vinter och det skulle vara trevligt att höra vilka erfarenheter andra forumiter har.

Ni som provat, vad är era erfarenheter och tankar?

Det jag konkret funderar på är:
1) hur mycket ökade ni i swingspeed och håller ni er kvar på den nivån eller faller ni tillbaka till er ursprungs speed?
Jag har haft spealare som ökat med allt från 3 till 10mph.

2) upplever ni att ni ökat i längd, både drive och resten av klubborna?
Yupp.

3) upplever ni att ert spel förbättras till följd av superspeed träningen, eller har det snarare resulterat i fler fästinbett efter längre och djupare skogs- och ängsexpeditioner?
Personligen har mitt spel blivit bättre sen jag ökade svinghastigheten, blandat resultat hos spelarna jag coachat med SuperSpeed.

Det jag vill få ut av det är
1) kul projekt och som är lätt att mäta resultat om man blir bättre, dvs lätt att motivera sig när det är kallt och eländigt. Ligger idag runt 106-107 med driver i normalt tempo. mål: ligga konsekvent på +5mph jämfört med idag.

2) ett sätt att träna "golfmuskler", balans mm och ett sätt att hålla igång under vinter.

3) kräma ur ett par extra meter, kanske inte enbart med drivern men generellt. Räknar inte med att scora lägre pga detta, min framgång ligger i att reducera antalet två-chip sen två-putt.... Bildkrävs en jäkla drive för att kompensera och ha utrymme för dettaBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Wurre
Inlägg: 17
Blev medlem: 24 apr 2017, 20:24

Har själv inte provat än, men går i liknande tankar att införskaffa mig ett set.

Ber om ursäkt att jag inte kan svara på dina funderingar, utan har även en ytterligare fråga.
Hur stort utrymme behövs ungefär för att träna på? Har inte tillgång till någon passande lokal under vintern, så mina tankar går till att träna i lägenheten, men det känns som att det är med fara för liv, lem och diverse möbler.


Någon som har ett bra tips kring detta annars?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wurre skrev: 30 nov 2018, 13:51 Har själv inte provat än, men går i liknande tankar att införskaffa mig ett set.

Ber om ursäkt att jag inte kan svara på dina funderingar, utan har även en ytterligare fråga.
Hur stort utrymme behövs ungefär för att träna på? Har inte tillgång till någon passande lokal under vintern, så mina tankar går till att träna i lägenheten, men det känns som att det är med fara för liv, lem och diverse möbler.


Någon som har ett bra tips kring detta annars?
Du behöver lika mycket plats om inte mer än att svinga en vanlig driver - så mitt förslag är att gå ut utomhus och göra det en gång om dagen!
Skriv svar