Träna mentalt

Här snackar vi träning och övningar...
GolfCathrine
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 sep 2018, 17:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Har du tänkt på tankar och känslor påverkar din prestation? https://mindfuldevelopmentforlifeandgolf.wordpress.com
Övar du din mentala förmåga, utöver teknisk träning och fys träning?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

GolfCathrine skrev: 11 dec 2018, 13:53 Har du tänkt på tankar och känslor påverkar din prestation? https://mindfuldevelopmentforlifeandgolf.wordpress.com
Övar du din mentala förmåga, utöver teknisk träning och fys träning?
Helt klart är det mentala det golfare är sämst på att faktiskt träna.
Är det så att det är en blogg på gång på hemsidan du länkar? :)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 12 dec 2018, 08:51 Är det så att det är en blogg på gång på hemsidan du länkar? :)
https://mindfuldevelopmentforlifeandgolf.blog/blog/

;)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 12 dec 2018, 11:49
MaxP skrev: 12 dec 2018, 08:51 Är det så att det är en blogg på gång på hemsidan du länkar? :)
https://mindfuldevelopmentforlifeandgolf.blog/blog/

;)
Den som letar skall finna! :lol:
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Jag blir alltid misstänksam mot personer som ska slänga sig med titlar hit och dit. Speciellt när det tar upp en halv sida. :roll:
”Certified” är något av det värsta skitord jag vet, en ren köpetitel the american way.

Egon
GolfCathrine
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 sep 2018, 17:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Hej Egon tack för din kommentar. Ja amerikanska titlar är väl lite passé. Att vara utbildad och godkänd på prov om sin kunskap, ser jag och de flesta som en grundläggande behörighet för ett yrke. En kvalitetsstämpel att du vet vad du får. Skulle själv inte anlita någon om personlig utveckling som inte har en sådan grund och erfarenhet. Gott nytt år! Mvh Cathrine Vincenti
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

GolfCathrine skrev: 28 dec 2018, 13:30 Hej Egon tack för din kommentar. Ja amerikanska titlar är väl lite passé. Att vara utbildad och godkänd på prov om sin kunskap, ser jag och de flesta som en grundläggande behörighet för ett yrke. En kvalitetsstämpel att du vet vad du får. Skulle själv inte anlita någon om personlig utveckling som inte har en sådan grund och erfarenhet. Gott nytt år! Mvh Cathrine Vincenti
Vilket hcp. har du?
Jag skulle aldrig anlita någon som inte kan relatera till om en känsla eller ett resultat är legalt.
Att hantera känslor är en sak och då gäller det att veta om känslan är befogad eller inte.

Nåja, Jag gissar att du åtm. är en av landets 480 000 certifierade golfare men återigen, vilket hcp. har du?

Egon
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Egon skrev:
GolfCathrine skrev: 28 dec 2018, 13:30 Hej Egon tack för din kommentar. Ja amerikanska titlar är väl lite passé. Att vara utbildad och godkänd på prov om sin kunskap, ser jag och de flesta som en grundläggande behörighet för ett yrke. En kvalitetsstämpel att du vet vad du får. Skulle själv inte anlita någon om personlig utveckling som inte har en sådan grund och erfarenhet. Gott nytt år! Mvh Cathrine Vincenti
Vilket hcp. har du?
Jag skulle aldrig anlita någon som inte kan relatera till om en känsla eller ett resultat är legalt.
Att hantera känslor är en sak och då gäller det att veta om känslan är befogad eller inte.

Nåja, Jag gissar att du åtm. är en av landets 480 000 certifierade golfare men återigen, vilket hcp. har du?

Egon
Vilket hcp har du själv Egon ?
Varför denna ton hela tiden ? Samt vad är du inte certifierad i men ändå proffs på ? Varför skulle jag anlita dig i något som har med golf att göra ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

stevvee skrev: 29 dec 2018, 16:04
Vilket hcp har du själv Egon ?
Varför denna ton hela tiden ? Samt vad är du inte certifierad i men ändå proffs på ? Varför skulle jag anlita dig i något som har med golf att göra ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur du fick fram idén om att jag erbjöd något är ett mysterium för mig...

Frågan om hcp. var retorisk... men har väl legat mellan 3-5 ett antal år nu... (varför du nu behöver veta det?).

Ton... !?
Jag dissade certifiering som en businessmodell.
Att folk betalar dyrt för ett papper som ska generera pengar. Skulle jag kunnat skriva det på nån hurtig norska, eller?

Egon
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Egon skrev:
stevvee skrev: 29 dec 2018, 16:04
Vilket hcp har du själv Egon ?
Varför denna ton hela tiden ? Samt vad är du inte certifierad i men ändå proffs på ? Varför skulle jag anlita dig i något som har med golf att göra ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur du fick fram idén om att jag erbjöd något är ett mysterium för mig...

Frågan om hcp. var retorisk... men har väl legat mellan 3-5 ett antal år nu... (varför du nu behöver veta det?).

Ton... !?
Jag dissade certifiering som en businessmodell.
Att folk betalar dyrt för ett papper som ska generera pengar. Skulle jag kunnat skriva det på nån hurtig norska, eller?

Egon
Det var mer en fråga förknippad till inprincip alla dina inlägg.

Du dissar ju allt som går emot din tro. Du själv säger att du jobbar inom branschen (om jag inte minns fel) men ändå så häver du ur saker som du inte kan backa upp med fakta eller liknande.
Certifiering är ju inget unikt för golfbranschen och är väll bra att visa att man har något intresse för att utvecklas och utbildas. En certifiering är ju oftast mer än bara ett papper. Om certifiering bara är ett dyrt papper vad tycker du själv man borde ha för att kunna bevisa att man på något sätt har lärt sig något ?
Du själv har ju aldrig avslöjat vad jag vet vart du fått din kunskap ifrån så jag antar att du bara vill att man skall lita på det. Eller?




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar