Vilken är den bästa övningen i gymmet?

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I veckans blogginlägg går jag in på frågan i rubriken - vilken är den bästa övningen i gymmet?
Vad tycker du?

http://www.mxpgolf.se/vilken-ar-den-bas ... r-vintern/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Långt och klokt inlägg Maximus!

Jag tyckte verkligen att min träning med PT Marcus Sühr gav resultat förra vintern.
Vi fokuserade mycket på explosivitet, mycket balans, ben och bål. Sen fanns det ju en hel del övningar där emellan som axlar, vader, rörlighet och mage.

I kombo till det körde jag en hel dem med SuperSpeedGolf (https://superspeedgolf.com/ref/JohanSal ... tgolfforum) (affilifatelänk)

Sedan förra veckan är jag igång igen med träning. Den här gången har jag valt att köra ett gymkort på sats. Första veckan handlade mest om att komma igång så jag var där fyra morgnar och körde kondition/förbränningsträning. I måndags klev jag på mitt första pass från ett koncept jag har tänkt köra nu i tre månader. Det heter build n burn och har några sub-katergorier enbart build, enbart burn och en expressvariant. Det är väldigt crossfit-aktigt. Jag ser fram emot det och tycker det ska bli kul att köra passen. Så BnB blir in bästa övning i vinter.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 23 jan 2019, 10:08...en expressvariant. Det är väldigt crossfit-aktigt. Jag ser fram...
Ooh no, en crossfit-mupp! :lol:

Vet inte varför men de som håller på med ren styrketräning verkar hata crossfit-folket.
Själv tycker jag att det är bra att folk rör på sig oavsett vilken typ av träning de håller på med :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 23 jan 2019, 10:08 Långt och klokt inlägg Maximus!

Jag tyckte verkligen att min träning med PT Marcus Sühr gav resultat förra vintern.
Vi fokuserade mycket på explosivitet, mycket balans, ben och bål. Sen fanns det ju en hel del övningar där emellan som axlar, vader, rörlighet och mage.

I kombo till det körde jag en hel dem med SuperSpeedGolf (https://superspeedgolf.com/ref/JohanSal ... tgolfforum) (affilifatelänk)

Sedan förra veckan är jag igång igen med träning. Den här gången har jag valt att köra ett gymkort på sats. Första veckan handlade mest om att komma igång så jag var där fyra morgnar och körde kondition/förbränningsträning. I måndags klev jag på mitt första pass från ett koncept jag har tänkt köra nu i tre månader. Det heter build n burn och har några sub-katergorier enbart build, enbart burn och en expressvariant. Det är väldigt crossfit-aktigt. Jag ser fram emot det och tycker det ska bli kul att köra passen. Så BnB blir in bästa övning i vinter.
Tack för det!
Låter som att du har en bra plan för träningen.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 23 jan 2019, 11:12 Vet inte varför men de som håller på med ren styrketräning verkar hata crossfit-folket.
Själv tycker jag att det är bra att folk rör på sig oavsett vilken typ av träning de håller på med :)
Det är nog mer en principsak än något annat, sen har jag lärt mig att det är skillnad på crossfit och crossfit. Jag har haft möjligheten att lära känna ett par riktigt duktiga crossfit-coacher och det är ju en helt annan värld än vad många tror att Crossfit är.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 23 jan 2019, 13:09Det är nog mer en principsak än något annat, sen har jag lärt mig att det är skillnad på crossfit och crossfit. Jag har haft möjligheten att lära känna ett par riktigt duktiga crossfit-coacher och det är ju en helt annan värld än vad många tror att Crossfit är.
Det tror jag också! Har sett ett par dokumentärer på Netflix om de som tävlar på toppnivå och de är imponerande atleter!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Har funderat på om inte crossfit kan vara den bästa träningsformen för golf, då den är så allsidig och bygger både styrka, rörlighet och uthållighet.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

StefanL skrev:Har funderat på om inte crossfit kan vara den bästa träningsformen för golf, då den är så allsidig och bygger både styrka, rörlighet och uthållighet.
Bästa träningen är väll stolsvärme på och en burgare ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev: 23 jan 2019, 16:05 Har funderat på om inte crossfit kan vara den bästa träningsformen för golf, då den är så allsidig och bygger både styrka, rörlighet och uthållighet.
Vid första anblick så förstår jag vad du menar men ser du det på djupet är det ljusår ifrån varandra i kravprofil.Då är det snarare olympiska lyft som kommer närmare.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev:
StefanL skrev:Har funderat på om inte crossfit kan vara den bästa träningsformen för golf, då den är så allsidig och bygger både styrka, rörlighet och uthållighet.
Bästa träningen är väll stolsvärme på och en burgare ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
För den mentala Ja. Där håller jag helt med dig.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar