I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
P.T
Inlägg: 49
Blev medlem: 22 jan 2018, 18:39

svingit skrev:
svingit skrev:
stevvee skrev: Men det ingår ju i custom fittingen ju Bild
Iallafall i min custom då gick man ju igenom allt innan beställning


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag gjorde en snabb fitting då det egentligen inte var meningen att jag skulle köpa klubbor den dagen. Blev lite mer som ett impuls köp.

Jag behövde inte ändra lien något då den var perfekt. Hade även idag träffarna mitt i bladet. Det bekräftar att det är svingen det är fel på. Slår lite upp med järnen och gärna svinga som en tok Bild

Blev att testa nya King F9 drivern under en timme istället. Efteråt blev det en beställning av en King F9 10.5 grader med Hzrdus Smoke skaft i stiff på 44”
Du kommer välkittad till säsong 2019 Bild. Vad är det för järn du köpt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

P.T skrev: 19 jan 2019, 15:11
svingit skrev:
svingit skrev:
Jag gjorde en snabb fitting då det egentligen inte var meningen att jag skulle köpa klubbor den dagen. Blev lite mer som ett impuls köp.

Jag behövde inte ändra lien något då den var perfekt. Hade även idag träffarna mitt i bladet. Det bekräftar att det är svingen det är fel på. Slår lite upp med järnen och gärna svinga som en tok Bild

Blev att testa nya King F9 drivern under en timme istället. Efteråt blev det en beställning av en King F9 10.5 grader med Hzrdus Smoke skaft i stiff på 44”
Du kommer välkittad till säsong 2019 Bild. Vad är det för järn du köpt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är dom jag köpte förra året. Taylormade Psi. Men har slagit mycket vänster förra året och tyckte klubborna såg lite mycket upright ut vid adressering. Men slkog på en lie board idag och märket på lie tejpen var perfekt så behövdes ingen ändring.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

svingit skrev: 19 jan 2019, 15:56 Är dom jag köpte förra året. Taylormade Psi. Men har slagit mycket vänster förra året och tyckte klubborna såg lite mycket upright ut vid adressering. Men slkog på en lie board idag och märket på lie tejpen var perfekt så behövdes ingen ändring.
Statisk lie < Dynamisk lie! :D
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

MaxP skrev: 19 jan 2019, 16:24
svingit skrev: 19 jan 2019, 15:56 Är dom jag köpte förra året. Taylormade Psi. Men har slagit mycket vänster förra året och tyckte klubborna såg lite mycket upright ut vid adressering. Men slkog på en lie board idag och märket på lie tejpen var perfekt så behövdes ingen ändring.
Statisk lie < Dynamisk lie! :D
Lie board = upright.

Fitters brukar slänga sig med halvsanningar som att om bollen går ”oskruvat” vänster eller höger... så är det fel på lie. Not!
Bromsa din höft och allt går vänster.. go figure hur lite som kan göra mycket!

Jag kör oftast så flat att klubban är square mot marken. Med lite toe down (dynamisk lie) i svingen blir det riktiga tå-torvor ibland. Missar vänster iaf. :oops:
Min sving, min miss!

Egon
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Två dagar kvar i Sverige, sen blir det åtta veckor i Spanien. Galet mycket att göra på 48 timmar däremot, som det ska vara!


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev: 28 jan 2019, 07:13 Två dagar kvar i Sverige, sen blir det åtta veckor i Spanien. Galet mycket att göra på 48 timmar däremot, som det ska vara!


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Johan tar du bort det där inlägget, på grund av olämpligt innehåll!
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

StefanL skrev:
MaxP skrev: 28 jan 2019, 07:13 Två dagar kvar i Sverige, sen blir det åtta veckor i Spanien. Galet mycket att göra på 48 timmar däremot, som det ska vara!


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Johan tar du bort det där inlägget, på grund av olämpligt innehåll!

Haha.. ja det där är SPAM! Rätt in i hjärtat-SPAM.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag blir jag jäkla glad asså när jag ser i Analytics att fler golfare hittar till forumet!

7% ökning Jan 18 vs. Jan 19 och en ökning med 20% av nya användare.

Jag undrar hur känt forumet är där ute i golf-Sverige??


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Har nu bokat in första rangesessionen för året efter 2,5 månad utan att ha slagit en golfboll. Abstinensbesvären började bli för jobbiga nu när jag tittade på Farmers.

Det får bli en gång i veckan tills säsongen börjar. Brukar räcka för att bygga upp lite valkar i händerna.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 28 jan 2019, 17:14
StefanL skrev:
MaxP skrev: 28 jan 2019, 07:13 Två dagar kvar i Sverige, sen blir det åtta veckor i Spanien. Galet mycket att göra på 48 timmar däremot, som det ska vara!


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Johan tar du bort det där inlägget, på grund av olämpligt innehåll!

Haha.. ja det där är SPAM! Rätt in i hjärtat-SPAM.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Förlåt, jag ska sluta skriva om att jag är i Spanien i åtta veckor och spelar golf. Jag arbetar på en golfbana också, i Spanien, i värmen. Men jag lovar att från och med nu ska jag hålla antalet inlägg om att jag är i Spanien och spelar golf i värmen till absoluta minimum. Vi vill ju inte att Stefan, Johan eller någon annan mår för dåligt över att jag är i Spanien och spelar golf i värmen. Så när jag åker till Spanien för att spela golf i värmen - i åtta veckor - imorgon så lovar jag att dra ner på antalet inlägg som pratar om att jag ska åka till Spanien och spela golf i värmen. Jag hoppas att det är ok att det blir färre inlägg om Spanien, värme och golf (och att jag är där).

Mvh,
Max Persson
Som imorgon åker till Spanien för att bo, arbeta och spela golf i värmen - i åtta veckor. :D
Skriv svar